Genvex anlæg nyinstall i gl hus

Hej jeg har et ældre hus hvor jeg påtænker at montere et genvex anlæg tænker lidt på et ganske alm u entalpi hjul osv
hvad er bedst og value for money.
jeg gør det primært for indeklimaet.
der er jo mange spillere på markedet og hvilken dimension spirax da de højere magter forlanger nye lofter tænkte jeg på at installere annemostater mv i samme hug
det skal være så eff som muligt uden at støje

Kun 100% er godtnok

The second rat get the cheese

Hej jeg har et ældre hus hvor jeg påtænker at... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
VPL serien er med varmepumpe, og dermed dyr.


Om veksleren er af plast eller alu er nok et spørgsmål om tro. Nilan Comfort serie har plast veksler, og fungerer rigtig godt. du skrive at du vil ha et trinløst anlæg med statisk frekvensomformer. Det er energimæssigt en dårligere løsning end EC motorer, som sidder i moderne anlæg. Luftmængderne i boligventilation er så små at trinløs regulering er overkill. De fire trin kan faktisk indstiller i 1% interval
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvis du har varmegenindvinding, så erder intet formål med eftervarmeflade. Det er kun et par grader ekstra den kommer til at bidrage med.
Som opvarmning er den grænsende til værdiløs på grund af den meget lille luftmængde der kommer igennem i forhold til husets volumen (i normal drift er der et luftskifte pr 2 timer).

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

ok dvs du forslår at jeg bare køber alm comfort 300 m fugtstyring?


Kun 100% er godtnok

The second rat get the cheese

Jeg kan/vil ikke sætte navn på, hvilket fabrikat du skal vælge. Men jeg ville ikke bruge penge på en eftervarmeflade, da den ikke gavner noget. Eftervarmefladen er egnet til anlæg uden genindvinding, så man ikke får hundekold luft ind. Med genindvinding er luften næsten så varm som den der blev suget ud, og dermed opleves ikke trækgener.
Personligt ville jeg vælge et anlæg med alu-veksler i stedet for plastic. Men det er nok mest en tempramentsag.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

ok til alu veksler
tak for hjælpen

Kun 100% er godtnok

The second rat get the cheese

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis