Hvordan lapper man et hul i en fuge?

I forbindelse med at skulle trække tørresnorre mellem to murstenssøjler i carporten fik jeg boret et forkert hul i en fuge mellem to mursten.

Spørgsmålet er: bør man lappe det? Man kan jo stikke en blyant ca 3 cm ind fugen.

Og hvordan lapper man det?

Tak:-)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det gælder om at reparere sådan det bliver så lidt synligt som muligt.
Prøv at sætte et billede ind så folk har en chance for at se hvilken mørtelblanding dine mursøjler kan være muret med.

Mvh. Carsten
Farven er jeg sådan set ligeglad med - det er enkelt hul og det sidder et sted, hvor man stort set ikke ser det.
Jeg tænker bare det er en god ide at lukke hulet - så jeg prøver den mørtel, der bliver forslået:-) Tak
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Stilladsfolk bruger bare en patron med klar silikone til at lukke hullerne efter deres fastgørelses-øskner.
Det ser lidt sjusket ud, men hullet er lukket.
Jeg har også brugt den færdige udgave fra Borup kemi http://www.borup-kemi.dk/en/Aktuelt/~/link.aspx?_id=351B575D7DB5401193DDB04E9F635494&_z=z

Ja den er dyr, men til mit hus passer farven fint, og da det kun var nogle få huller efter et kabel var det en nem og hurtig løsning, nu har det siddet et halvt års tid, og man kan næsten ikke se forskel mere.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis