Septictanktømning

Min septictank er lige blevet tømt af en slamsuger. Det er en tvunden ordning, som min kommune har indført. Der skal tømmes hvert år.
Nu siver der en ubehagelig lugt fra sivenrønden ind i huset. Slamsugeren har efterfyldt septictanken med en vædske, som endnu ikke har forseglet sig, så lugten frit kan fordampe ud i husets kloarør.
Der vil nu gå en måned, førend lugtgenerne fortaber sig.
Findes der et middel, som kan strøes ud over septictankens stinkende overflade, som kan forsegle eller stivne, så lugten vil aftage hurtigst muligt?

Henning C.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er septictank og sivebrøn det samme?
Og skal begge deli ikke være ventileret?

Men bortset fra det så er der jo vandlåse der skal hindre lugtindtrængen!
Nej, septictank og sivebrønd er ikke det samme.

" affald " fra div afløb i huset løber i septictanken, hvor der foregår en forrådnelsesproces - og det flydende løber over i sivebrønden, hvor det som navnet siger siver ned i jorden.

Min septictank i sommerhuset er 40 år gammel - og sivebrønden virker ikke mere - så jeg har fået lagt 2 siveslanger ud fra septictanken for mere end 10 årsiden - så nu trækker den igen fint.

Har i øvrigt også lige fået tømt min - også tvunget - tror det gælder hele landet.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

det lyder da helt galt hvis lugt fra din kloak ka trænge ind i huset! det lyder for mig som du enten mangler en vandlås et eller andet sted eller du har en vandlås der er tør.
men ud over det ka du jo lave et flydelag, af halm hø eller lign.

tømning af septiktank gælder desvære over hele landet, jeg slap i år fordi de skvadderhatte der køre slamsugeren ikke kunne finde den rigtige vej ind til tanken, de mener de skal 25 m gennem haven, i steden for at køre bag om ejendommen og nøjes med at trække 10m slange og jo der er kørefast vej

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis