Ekstra isolering på loft vs gangbro

Hej

Jeg går med planer om at smide ca. 200mm ekstra isolering på vores loft, huset er fra 2002 og vil tro der er ca 200mm nu. Så vil jeg høre om jeg skal fjerne gangbroen før man smider ny isolering på og så laver ny gangbro, eller kan jeg bare nøjes med dække den gamle gangbro til med isolering og så lave ny gangbro til sidst. Det skal siges at nuværende isolering er helt op til gangbroen nu, så der vil ikke opstå "luftlommer" ved at lægge isolering direkte ovenpå den nuværende gangbro.

Så vil i anbefale bare at smide ny isolering over det hele uden at fjerne gammel gangbro eller skal jeg bide i det sure æble og fjerne den gamle først?

På forhånd tak

Jesper 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Netop. Og om 20 år når der igen skal 20 cm isolering på så laver du blot endnu en gangbro? 

Hvis du er lidt snedig så starter du med at hæve den gamle gangbro 20-30 cm. Allerførst. Derved slipper du dels for bøvlet med at slæbe lange brædder op på loftet og dels sparer du indkøb af nye materialer og får bedre økonomi i dit efterisoleringsprojekt.

Hej

He he jeg kan sagtens følge dig, men nu var planen også at lave "gulv" ude i siderne til opbevaring, så jeg vil sådan set høre om det havde den store betydning rent isoleringsmæssigt, at man lod den gamle gangbro blive.

Men tak for input og jeg tænker lige over det...

Mvh

Jesper
Man kan nu godt lade den gamle gangbro ligge ved en efterisolering, hvis man bare sørger for det ikke kan trække sidevejrs under den gamle gangbro, så har det ingen videre betydning der skulle være lidt luft mellem lagene af isoleringen.

Men det er selvfølgelig det bedste løsning at fjerne den helt.

Flere smider bare hårde bats direkte på gangbroen, og slutter så af med plader på toppen af disse, så slipper de helt for at opbygge en ny gangbro.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis