Kalk i flisefuger??

Hej.

Jeg har fået lagt nogle fine sorte klinker fra (Baushaus) i mit badeværelse og i mit toilet.

Men syntes nu at jeg kan se at fugerne, som jeg havde købt så de skulle blive mørke/sorte, er begyndt nogle steder at blive meget lyse og nogle steder næsten hvide, klinkerne har også nogle hvide "skjolder", klinkerne har jeg så fundet frem tila t fortyndet lager eddike 1:3 fjerne de hvide skjolder fra klinkerne, men kan jeg på nogen måde fjerne det lyse/hvide fra fugerne, eller kan man farve dem på en måde?

Samt jeg har et problem med nogle fuge"rester" er kommet lidt på klinkerne på min brusevægge nogle steder, men uanset hvad jeg bruger, hvor hårdt jeg skrubber, så forsvinder det ikke?

Nogle råd/erfaringer?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen


Be Smart - Not Stupid..

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lagde du de klinker i en letteret om tåget tilstand ? For et hvert barn ved da at sorte klinker lynhurtigt vil se snavsede ud. Du kan da godt farve dine fuger sorte en gang om ugen  hvis du syntes det er sjovt.  Det vil hjælpe lidt på sagen hvis du hvergang der er taget bad, skraber vandet af gulvet med en der til indrettet gummi skraber. Hvis ikke dine klinker er glasserede kan du godt opgive at fjerne fugerester. Og du kan kun fjerne det mekanisk.
Du må ikke bruge lager edieke, det indeholder sukker og er med til at binde snavset hurtigere. Du skal bruge en ediekesyrer i 1 : 10. brug gummihandsker, det er kradse sager.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis