Skal der smøres noget på vådrumsgips før fliser?

Hej - jeg har søgt og søgt, men desværre ikke fundet svar. Spørgsmålet er: På badeværelse bygget op af vådrumsgips, skal pladerne smøres/behandles med fx noget fugtspærrende, før fliselaget, eller sættes fliser op direkte på det blå pap?

Her snakker jeg vel at mærke ikke om vådzone! For der kommer selvfølgelig vådrumsmembran. Jeg tager om resten af vægfladerne, som blot er fugtig zone.

Mange tak!
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skal ikke kloge mig for meget i det, men jeg mener ikke at der skal behandles med noget, når det er udenfor vådzone.

mvh

BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Vådrumspladerne (eks. Gyproc) har imprægneret overflade og behøver ikke yderligere behandling.
Se produktbeskrivelsen for den lim du skal anvende om hvorvidt pladerne skal primes førs for bedre vedhæftning.

Vær opmærksom på, at i vådrum under 3,5 m2 og rum med en mindre bredde end 1,3 m, skal hele rummet vådrumsikres.
Ligeledes skal der vådrumsmembran 100 mm op af væggen fra gulvet.

God fornøjelse.

De bedste hilsner

Jacob Norling

Professionel arkitekthjælp til private - www.norlinga.dk

Skrevet af Kermit_369 på 08 nov 2012 10:15
Skal ikke kloge mig for meget i det, men jeg mener ikke at der skal behandles med noget, når det er udenfor vådzone.

mvh

BS


Nu kan jeg faktisk selv kloge mig Fordi jeg ringede til Alfix, som laver vådrumsmembran osv. Teknikeren der sagde, at der skal smøres med primer alle steder - også der hvor det ikke er vådzone og membran. Når væg er smurt med primer kan der sættes fliser op med fliseklæb.
Skrevet af norlinga på 08 nov 2012 10:31
Vådrumspladerne (eks. Gyproc) har imprægneret overflade og behøver ikke yderligere behandling.
Se produktbeskrivelsen for den lim du skal anvende om hvorvidt pladerne skal primes førs for bedre vedhæftning.

Vær opmærksom på, at i vådrum under 3,5 m2 og rum med en mindre bredde end 1,3 m, skal hele rummet vådrumsikres.
Ligeledes skal der vådrumsmembran 100 mm op af væggen fra gulvet.

God fornøjelse.


Orv så nåede du også at svare samtidig med mig selv. Tak for svar!
OBS: Husk at benyt samme fabrikat af primer, membran, fliseklæb og fugemasse - ikke bland f.eks LIP og Alfix
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis