Støbning af skur gulv.

Skal lige have sikre at jeg ikke gør noget dumt.

Skal støbe noget gulv i et skur. oven på Sundolitt gulvplade S60 150mm. 100mm gulv med 6-8mm 6mm armeringsnet. Det vel fint nok til gulvet eller?

under sundolittpladerne har jeg bare tænkt at ligge 50mm afretter sandt. er et nok?


24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er rigtig fint.

Men blander du selv eller får du leveret. Betonen?

Og du skal vel have en vandret og plan gulvoverflade? Hvordan retter du betonen af?

Og skal overfladen glittes eller skal der slidlag på. Eller hva'?

Så vidt jeg ved skal man bruge s80 flamingo når man laver terrændæk. Om det har nogen praktisk betydning ved jeg ikke.
EDIT: Det har det så ikke kan jeg se. S60 er til beboelse og s80 er til tung erhverv.
Jeg er selv i gang med at støbe gulv.
Sørg for at afrette underlaget godt så der ikke er luft under pladerne. Ellers knækker de nemt når man går på dem.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Skrevet af Sitting Bull på 07 nov 2012 21:08
Det er rigtig fint.

Men blander du selv eller får du leveret. Betonen?

Og du skal vel have en vandret og plan gulvoverflade? Hvordan retter du betonen af?

Og skal overfladen glittes eller skal der slidlag på. Eller hva'?


Jeg blander selv for jeg købte en masse Aalbog 25kg basic. Jeg har Pt støbt fundament hele vejen rundt i 80-90cm dybde. hvor jeg har afsat en 100x190x500 lecablok. Meningen er at gulvet skal rettes af på kanten af den blok. Med en lang rette skinne. Hvor jeg så vil sætte endnu en lecablok på. Når overfladen var sådan nogenlunde halvtør havde jeg tænkt mig at glitte eller pudse med sådan et pudsebræt så jeg fik lukket alle huler`? eller hvordan skal man gøre for det bliver nogenlunde pænt.

Regnede med at lave gulvet i ens arbejds gang blanding 1:3,5? hvad er blanding til slidlag normalt?
En arbejdsgang og slidlag hører ikke sammen.

En arbejdsgang betyder at du udstøber betonpladen og glitter overfladen efterfølgende!
Slidlaget udlægges normalt på den afrettede ru betonoverflade og kan så glittes efterfølgende!

Betonen kan være støbemix og cement blandet i rumforholdet 1:5.
Slidlaget grus/sand eller evt. grusmix blandet i rumforholdet 1:3. Eller deromkring.
Det pæneste og lettest at kontrollere ville være at lave det over to arbejdesgange vel? eller kan det os opnås med en arbejdsgang?

Har tænkt mig at støbe 100mm hvor meget skal så være slidlag hvis jeg laver det over to omgange?
Hvor høj skal amering nettet ligge 25-30 mm ok? oven på dem har jeg tænkt mig at spænde 18-20mm pex rør på.

HVis jeg laver det i en arbejds gang så kan jeg afrettet det nogenlunde og senere hent ligge nogle fliser?

hvis jeg laver det over to gange...det sidste lag som er slid lag vil det ikke altid støve lidt? eller kan man behandle det så det ikke støver?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Det kommer jo an på hvor stort dit gulv er.

Om du kan nå at blande beton, udstøbe, afrette overfladen og glitte til sidst?

Hva. skal pex-rørene gøre? Er det ik' bare et skur til skrammel? :o)
Opvarmning senere nu hvor jeg alligevel lavede støbt gulv så var det ikke så meget en ekstra omkostning at ligge i alligevel så var det der hvis det skulle bruges engang i fremtiden.

....arealet er 36,99...dvs jeg skal blande 3,7m3? er det muligt?
Opvarmning senere nu hvor jeg alligevel lavede støbt gulv så var det ikke så meget en ekstra omkostning at ligge i alligevel så var det der hvis det skulle bruges engang i fremtiden.

....arealet er 36,99...dvs jeg skal blande 3,7m3? er det muligt?
Ikke hvis du er alene om det.

Men du kan jo regne lidt på det. Hvor meget blander du af gangen. Hvor lang tid tager det osv.

Du kan jo lave en prøveblanding og lægge den ud et sted. Og finde ud af hvor lang tid der går inden overfladen er klar til glitning - ved de temperaturer vi har for øjeblikket.

Men 37 m2 er (alt for) meget at skulle glitte med et håndstålbræt!
hov fik ikke svar på slidslaget`? er det 3 cm vi snakker om eller og så har jeg 7 cm til at støbe armeringsnet og slanger i?

Vi er nok 3-4 om det...det i en frit falds blander kan plande 10kg x 5 af gangen.

den minder om denne http://www.harald-nyborg.dk/p8300/limex-betonblander-125-l

125 liter.

Findes der da noget maskinel der kan glitte det? som udlejes ??
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også