efterisolere hoveddør

Hej alle

Jeg har en lidt gammeldør med blyinfatning rude, og døren er ik særlig tyk, da man ik lige har så mange penge til en ny, overvejer jeg at skifte ruden og efterisolere døren på indersiden, men kan man det? og hvordan gøre det ?

mvh
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen det kan du da, også uden at fjerne din blyindfattede rude !
Du skruer nogle lister langs kanten på den indvendige side af døren, der skal også være et par stykker på tværs ( vandret ) og rundt om vinduet. Brug nogle lister på ca. 3 x 3 cm. så fylder du hulrummet op med flamingo plader så hele fladen er dækket og så en 6 mm. krydsfiners plade hen over, husk hul til vinduet. Så kan du monterer nogle lister på 1,5 x 1,5  cm. inde i rammen ved vinduet, sæt en skumgummi tætnings liste på den lodrette flade af listerne. Indsæt en acrylplade af passende størelse i hullet og afslut med en kvartstaf liste.
Der kan do blive problemer ved dit håndtag og lås, så enten skal du udskifte til andre eller også må du laver et indhak i lister og plade hvor hådtag og låsen skal betjenes.

Men er du klar over at du faktisk kan købe en helt ny "sommerhus" dør med thermo vindue og karm for omkring 1200,00 kr. Den lukker så godt nok ud af som de Svenske døre, men de virker fortrinligt, jeg har dem i mit lejede hus.
Det skal nu osse kontroleres om døren kan lukke HELT op når isolering mv. er monteret.
Hvis døren er indadgående er der risiko for at dørpladen støder imod girekte eller murværk - i hængselsiden. Når den åbnes jo!

Men det vigtigste er nok tætningslisterne!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis