El Installation, er den ulovlig?

Hej.

Jeg har lidt min tvivl om denne El installation jeg har i på mit badeværelse, om den er lovlig?, Jeg har forhørt mig lidt hos bekendte, nogle mener den er, fordi der intet står i strømbekendtgørelsen, om det er ulovligt at få burde det være "ok" selvom det ikke er helt hensigtsmæssigt og andre mener den er ulovlig, fordi der er regler om hvor tæt man må være på vand.

På forhånd tak.

Mvh





Be Smart - Not Stupid..

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så vidt jeg husker er det afgørende ikke håndvasken, men bruserens afstand til kontakten.
Der er faktisk 2m til bruser hoved.

Be Smart - Not Stupid..

Det er lovligt - men du må ikke sætte en bruserhane ( dem der kan trækkes op ) i stedet for det der er på billedet - så bliver det ulovligt.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Der er forskel på lovligt og fornuftigt, selv ville jeg nok have valgt at sætte dem højere - men du skal vist være meget ihærdig hvis der skal ske andet end at det hele bliver lidt vådt. Måske slår HPFI-relæet fra hvis du er ekstremt uheldig
Skrevet af Lyst på 07 nov 2012 10:24
Super, tak for hjælpen.

men kan der ske skader ved de er der? Hvis vandet klasker ind i kontakten når man vasket hænder?

Mvh

Du har ret i at placeringen ikke er hensigtsmæssig - så du skal passe lidt på med ikke at overpjaske dem når du vasker hænder - men HPFI-relæet skulle gerne slå fra hvis der bliver overgang - går ud fra at der er virksom jordforbindelse til kontakterne.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Jeg er HELT klar over placeringen ikke er den bedste, det var en sidste hurtigt beslutning af høj vask, ellers skulle de lige have være 0.5m højere oppe på væggen.

Håber Kabel manden har sørget for alt er iorden..

Be Smart - Not Stupid..

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis