gulvvarme.

Har lige et spørgsmål vedr. gulv varme, som vi nok skal igang med at etablere engang i foråret. Vi har idag under vores trægulv, gulvspånplader. Efter at have kigget rundt på forskellige materialer og efter at have målt lidt på vores nuværende gulv, har jeg nu udtænkt en plan, som jeg lige vil ha testet af herinde. Jeg har kigget på varmefordelings plader i 16 mm og kom derfor til at tænke på om ikke det kunne lad sig gøre, at skærer almindelige 16 mm spånplader op på mål og skrue dem ned i de eksisterende gulvspånplader i en afstand der selvfølgelig giver mulighed for at lægge varmefordelingspladerne ned som de nu engang skal. Er klar over, at der selvfølgelig også skal fræses ud til sløjferne:-D Grunden til jeg spørger er, at jeg har ret mange spånplader i 16mm til at lægge derhjemme og ved 16mm kunne jeg "sparer" at pille de eksisterende 22mm gulvspånplader op.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jo, det kan du sagtens, giv dem også en gang lim samtidig, så det ikke knager når gulvet arbejder en smule

Elektronikteknikeren
tak for svar. jo, at fræse spor i de nuværende plader var også en mulighed.....grunden til jeg som udgangspunkt ikke har planlagt denne løsning er, at det virkede mere besværligt. det drejer sig om et køkken alrum på ca. 120-140 kvm så det ville være pænt meget fræse arbejde :-)
OK, så dine 16 mm plader har allerede spor? Ja så kan du da slippe for meget arbejde, selvom spånplade er taknemmeligt at fræse i, vil limen nok nå at få smadret et par jern undervejs
nej de har ikke spor. planen var at save dem og i strimler der passede i bredden i forhold til varme fordelings pladerne og så skrue og lime dem ovenpå de eksisterende gulv plader:-) ved ikke om min forklaringen er fyldestgørende og giver mening.
Annonce
Ah, ok. Det er sådan set et gulvvarme på forskallingsbrædder, men bare med spnpladestykker i stedet?

Er der plads til 16 mm varmeslanger i 16 mm spånplade + varmefordelingsplader? Risikerer du ikke at gulvet hviler på slangerne, med knirkelyde som mulig irritationsmoment?`Du bør nok lægge noget gulvpap ovenpå spånplade-strimlerne, så vidt jeg kan vurdere.
Ja, lige præcis gulv varme på forskalling, men af spån plade. Ved ikke om der er plads til både varme fordelings plade og slange i en 16mm plade...det er der nok ikke!? Men bare fremgangs måde med at bygge ovenpå er i orden, så finder jeg nok de rigtige materialer i passende dimension når den tid kommer:-) har mulighed for at købe det meste træ billigt, dog ikke gulv spånplader:-( men kan da også være man skulle overveje at fræse spor i de eksisterende plader som tidligere forslået:-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis