Så kom forslaget til solcelle ordningen.

http://borsen.dk/nyheder/politik/ar...eller.html

Ser ud til det også kommer til at ramme eksisterende kunder også, de skriver godt nok en fair overgangsordning, men politikeres mening om hvad fair er har jeg ikke meget tiltro til.

42 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg hørte ellers på et tidspunkt noget om, at man ville ikke stramme med tilbagevirkende kraft.
Det må da være en forglemmelse fra denne Lidegaards side, som han sikkert får rettet op på, idet jeg regner med at politikerne holder, hvad de lover.

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja det ser jo ikke for godt ud

Jeg var ellers ved at overveje, at hastekøbe en anlæg inden nytår

Men det gode er så måske, at større fælles anlæg også bliver en mulighed, det er de færeste huse, hvor solcellerne har pyntet på huset.

mvh jens

Skrevet af ktm på 06 nov 2012 16:14
Jeg hørte ellers på et tidspunkt noget om, at man ville ikke stramme med tilbagevirkende kraft.
Det må da være en forglemmelse fra denne Lidegaards side, som han sikkert får rettet op på, idet jeg regner med at politikerne holder, hvad de lover.

Nu ved jeg ikke hvem regeringen har tænkt sig at stemme de her ændringer igennem med, men kigger man generelt på venstrefløjens løfter er det vist under 50% som rent faktisk holdes.

Men det her forslag kan jo også godt ende med at blive skudt helt ned, tror ikke venstre/konservativ vil forringe en ordning som mange af deres vælgere spare penge på. og enhedslisten synes faktisk godt om grøn energi, de er dog nok mere til store grønne løsninger men tror nu ikke de ligger stemmer til regeringens stramninger uden at få andre grønne løsninger for det, og det er der vist ikke penge til i statskassen. 
Mon ikke det er en fortalelse fra denne Lidengaards side.

Jeg kan da slet ikke forestille mig, at man siger et og gør noget andet. Det ville jo være utroværdigt, til det sølle grænsende!

Med venlig hilsen
ktm

 

Det billede af et solcelleanlæg som Børsen bringer er da også det grimmest indpassede solcelleanlæg jeg nogensinde har set !

Nu er det jo ikke fremlagt som lovforslag endnu og det kan jo ændres efter en tur i vridemaskinen med forligspartierne inden 1. behandling.

Men at politikere er utroværdige er jo set en enkelt gang før eller mange. Tilbagevirkende kraft kan tolkes på mange måder. I yderste konsekvens kan det tolkes som at der ikke kommer efterregninger til dem, der allerede haret anlæg. Men at der sker en regulering fremadrettet - det kan kun tiden vise.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Annonce
Her er så lidt at læse på:

http://www.kemin.dk/Documents/Presse/2012/Sol%20aftaleudkast.pdf

Med venlig hilsen
ktm

 

Det kan vel ikke komme som nogen overraskelse at netto måler ordningen bliver tilpasset, som det er nu er det elkunder der ikke har mulighed for at få solceller der betaler for vedligehold og drift af nettet, det er efter min mening ikke fair, MEN den forslåede timeafregning er helt hen i skoven, en bet afgift havde nok været mere fair
hoho kan godt lide det her punkt.

Det statslige provenutab for den samlede udbygning med solcelleanlæg og øvrige små VEanlæg finansieres ved en stigning i forsyningssikkerhedsafgiften i forhold til det aftalte i
Energiaftalen af 22. marts 2012.

sagt på en anden måde, hver kr staten mister i afgifter det ene sted, kommer forbrugerne til at betale i form af afgifter et andet sted på af strøm, fjernvarme, olie, gas, træpiller...
Vi er jo nok lidt selv ude om det, når vi er så snotsnydedumme, at vi engang imellem stoler på politikere.

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 06 nov 2012 21:32
Vi er jo nok lidt selv ude om det, når vi er så snotsnydedumme, at vi engang imellem stoler på politikere.


Nu skal du lade være med at være så negativ,skal du

Hvis aftalen vedtages i sin nuværende form har du 10 år med de nuværende regler til at tilbagebetale dit anlæg - det burde være alt rigeligt,

Derefter har du et fuldt betalt anlæg som du skal betale lidt skat/afgift af indtægten fra - det er vel rimeligt nok.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Der er yderligere 32 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis