forslag til 'støv'-spærre

Hej,

Jeg har tidligere spurgt om gode råd til gulv i en 'gildesal' som jeg er ved at lave i en del af en gammel lade.

Jeg er startet med at skifte de gamle rådne loftsbrædder ud.
Det nye loft bygges at solide rå planker, hvorpå jeg vil lægge 100-150 mm isolering ovenpå.
Da plankerne er rå, bliver der mindre sprækker mellem plankerne. For ar minimere støv og snavs fra isoleringen, vil jeg gerne lægge en slags membran ovenpå loftsbrædderne (under isoleringen.)

Hvad vil I foreslå at jeg benytter som membran?
Plastik er vel ikke sagen, da det ikke kan ånde?
Vindpap?
undertag?
fibertex/ukridtsmembran?
Andet?

- Peter
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jo du skal bruge det plastik der bruges til dampspærre, og ja den skal ligge imellem lofts beklædningen og isoleringen.
Når formålet er at varmeisolere gildesalens loft skal der naturligvis monteres dampspærre på den varme side af isoleringen!

Dampspærren tapes i samlingerne og bør klæbes til omgivende bygningsdele!

Dampspærren er relativt billig, men tape og klæber dejlig dyrt. :o)
Så er mit loftt ude i stalden lagt færdigt og jeg skal nu til at have lagt lidt isolering ovenpå.
Jeg har tidligere skrevet om membran mellem loft og isolering.

Her er tale om en uisoleret og uopvarmet stand længe, så jeg har fået at vide at en dampspærre slet ikke er nødvendigt, men at jeg kan lægge et lag kraftig plastik mellem loft og isolering i stedet for dampspærre, da den blot skal hindre støvnedfald ovenfra.

Er det en mulighed der kan anbefales?
ja når du lægger150 mm på loftet , så er den jo ikke uisoleret mere,så er det da en god ide med plastic (dampspærre)

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis