vand i kælder

jeg har lavet hul i min kældervæg, for at flytte mit fyrum, der er kommet nogle store løgstørrør, et bundt kabler og lidt pex til vand og lidt ekstra igennem, jeg har forsøgt at få det tæt med alm mørtel, det er ikke nogen succe, er der en prof. der kender løsningen.
på forhånd tak
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja ud med det mørtel og ind med noget beton. Mørtel er i sig selv porrøst så vand kan trænge igennem det.
Det er muren jo heller ikke..

Elektronikteknikeren
Men det bliver selve gennemføringen hvis den laves ordentligt!
Og så er det altså ikke der der kommer vand ind i kælderen. I fremtiden. Kan man sige!
Er water plugg nnoget i stil med sika 1, noget væske som skal blandes i betonnen.
Ud med mørtel og ned i jem og fix og købe en pose færdig blandet beton. Så er jeg sikker på det er lige så tæt som resten af vægen

R. C. Nielsen

Ja jeg stemmer også stadig for en gang beton, det har kunnet holde alle andre steder, så hvorfor skulle det ikke kunne holde hos dig. Du har jo ikke et svømmebacin på den anden side af muren vel
Waterplug er noget man bruger til at stoppe strømmende vand.

Sika 1 er et tilsætningsmiddel der gør mørtel og beton vandtæt og nok osse forbedrer vedhæftningen til den eksisterende mørtel og beton.

Men fortæl lige hvordan vandet fugten kommer igennem væggen:

Trænger fugten igennem den mørtel du har brugt. Eller er det vedhæftningen mellem den eksisterrende beton og det nye mørtel den er gal med - og hvad er det for noget "almindelig mørtel"?
Eller trænger fugten ind langs de rør og slanger der er ført igennem væggen?

Hvordan er der tætnet omkring rørene udvendigt - om overhovedet tætnet?
jeg takker for svar.

Nu er der er makker der vil lægge et lag aua stop uden på, men jeg tror at vandet kommer ind ved rørene, det får en chance ellers er det ud med det hele igen.

jeg vender tilbage med resultat.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis