netværksstik dåser? hvordan virker de?


Hej Alle,

har lige købt nyt hus, hvor den tidligere ejer har monteret netværksstikdåser flere steder, blandet andet i stuen, jeg ved bare ikke helt hvordan man kobler sin fiberboks op på de dåser, så der kommer forbindelse i dem?
har router, og switch. og har nogenlunde forstand på com, men lige her kommer jeg til kort..

har vedhæftet billede af en af dåserne..

hvilke muligheder har jeg,

hvad skal der bruges?

Rene

Hvis du kan drømme det, kan du gøre det...
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der må jo gå et kabel fra stikket et eller andet sted hen. Det skal du have fundet. Sandsynligvis ender alle kabler ét sted. Her sætter du din router, og forbinder kablerne til denne. Og så skal ud have et kabel fra router til fiberboks.

Hvis du skal se tv gennem din fiberboks, skal kablerne sandsynligvis forbindes direkte til denne uden om router.
Hej Jenshøj.

Ja, det troede jeg også var tilfældet da jeg startede.. men kan ikke lokalisere andet end nedenstående 3 netværksbokse!!

en i værelset med fiber boksen hvor der står S og  M over indgangene

og to andre steder i huset hvor der står M over den ene indgang og ikke noget over den anden.

Kan godt se fiber via routeren men også via direkte kabel.
 
er lidt rund forvirret?

Hvis du kan drømme det, kan du gøre det...
Selve stikkene virker bare som et forlængerkabel (hvis de ellers er forbundet korrekt internt).

Det kunne lyde, som der fra de to stik der sidder ved fiberforbindelsen, går et kabel til hvert rum, og at det derfor kun er ét af stikkene i hvert rum, som er forbundet. Et bud ville være, at det grønne stik med m er det samme som det grønne ved s/m. Har du prøve begge stik?

Alternativt, så prøv at skrue stikkene ud af dåsen, så du kan se, hvordan de er forbundet.

Få i øvrigt også monteret en ramme på din stikkontakt. Den er ikke lovlig, som den sidder.
Super. det var en slagfs forlænger.

Tak for svaret.

Hvis du kan drømme det, kan du gøre det...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis