netværksstik bokse? hvordan virker det?

Hej Alle,

har lige købt nyt hus, hvor den tidligere ejer har monteret netværksstikdåser flere steder, blandet andet i stuen, jeg ved bare ikke helt hvordan man kobler sin fiberboks op på de dåser, så der kommer forbindelse i dem?
har router, og  switch. og har nogenlunde forstand på com, men lige her kommer jeg til kort..

har vedhæftet billede af en af dåserne..

hvilke muligheder har jeg, 

hvad skal der bruges?

Rene

Hvis du kan drømme det, kan du gøre det...
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det var måske en ide at åbne dem så du kan se hvordan de er forbundet, og så mådet vel være så enkelt at du blot stikker dit netværkskabel i den dåse der er nærmest din  leder indgang i huset

De kabler, som ender i stik forskellige steder i huset må nødvendigvis ende et sted. Netværket har derfor sandsynligvis været koblet til en router eller switch et centralt sted. For at kunne svare dig på dit spørgsmål, er det nødvendigt at vide hvor mange udgange til edb, der er på din router/fiberboks. Det kan blive nødvendigt at koble en switch/router på din installation. Såfremt kablerne ender i et stik i en dåse eller et RJ45 stik, behøver du ikke at se hvordan kablet er forbundet.

fase
Tak for hjælpen,

det fungeret som en forlænger, man sætte stik i via routeren og så gik det ud til dåserne i huset.

RENE

Hvis du kan drømme det, kan du gøre det...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis