omregistrering af bilen, billigere bilforsikring.

Hej.

Håber et par kloge hoveder herinde kan give mig et svar på dette spørgsmål.

ville jeg kunne tegne forsikring på min kærestes bil, og derved få en billigere forsikring. altså omregistere den til mit navn, og skrive hende som bruger?


Et på informationer om os.

  • Vi bor hver for sig nu, men flytter sammen 1 jan.
  • begge 26 år.
  • Hun fik en skade på bilen tidligere på året, så hendes forsikrings police stiger meget.
  • Hun har et bank lån på bilen.
  • bilen, toyota aygo 1,0 - årgang 2011

Søren
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er brugerens historik, der tæller. Sådan har det almindeligvis været.

Med venlig hilsen
ktm

 

hvis du skriver hende som bruger, skal forsikringen også stå i hendes navn og så er det som KTM skriver hendes historik der gælder.
tror den eneste måde i kan spare på er at shoppe rundt hos de forskellige forsikringsselskaber og høre hvad de har at tilbyde

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Som også Gert.m skriver, så er der kun en vej til at få det billigere - og det er ved at indhente tilbud fra flere forskellige selskaber.

\Mikkel
Forsikringsguide

Mangler du materialer til dit gør-det-selv projekt, så find dine byggematerialer her.

Desværre kunne det ikke gøre billigere andre steder. netop pga af den skade. 

/mikkel ( forsikringsguide ), du må kunne svare mig til de næste 2 spørgsmål: ville det betyde at mig og min kæreste ikke kan købe en bil sammen de næste par år, netop på grund af den skade ( Høj forsikringspolice ) også selvom jeg har kørt skadesfrit de sidste 8 år? går det virkelig ud over min forsikringsanciennitet??

ville man kunne gøre det sådan at vi ohmregistreret den til mit navn, og mig som bruger, og hun så bare lånte den af mig ( de 2-3 gange om ugen hun ville skulle bruge den )

Søren


 


det er ikke helt korrekt, vi har to biler, begge står i mit navn også ved forsikringen og konen som bruger i begge steder også, så det kan sagtens lade sig gøre.
når i er gift eller har boet sammen i en vis periode, kan ikke huske hvor lang tid det er, så har hun samme anncinitet(sikkert forkert stavet) som du har.

men det er jo ikke forbudt at hun ejer en bil som du forsikre og i begge køre i.
Annonce
>Ilum
Det er et rigtig godt spørgsmål. Hvis i flytter sammen og du alligevel er den primære bruger af bilen og hun benytter bilen et par gange om ugen, så ville det være en rigtig fin løsning som jeg ser det. Altså at du tegner forsikringen i dit navn.

Som Henrik også skriver, så løser problemet lidt sig selv når i har boet sammen et stykke tid. Som regel er det efter 1 år, men selskaberne har lidt forskellige regler på det punkt. 

\Mikkel
Forsikringsguide

Mangler du materialer til dit gør-det-selv projekt, så find dine byggematerialer her.
forsikringsreglerne er sgu en jungle.. men det lyder som om det er muligt, det ville alligvel være næsten 5000 kr. at spare ved at få den over i mit navn. 

rent praktisk, skal man så ned på motorkontoret, og omregistrere bilen over i mit navn? og dernæst tegne en ny forsikring i mit forsikringsslevskab? 
Nu er vi ude i noget, hvor jeg er lidt usikker - men jeg vil mene at du faktisk godt kan lade din kæreste beholde bilen og så bare tegne forsikringen i dit navn i og med at du er den primære bruger af bilen. Det vil stadig være din kæreste der får regningnen for forsikringen, men præmien bliver regnet på baggrund af din ancienitet.

Men ellers kan du læse om overdragelse af bilen på borger.dk: https://www.borger.dk/Sider/Registrering-afmelding-ejerskifte.aspx

\Mikkel

Mangler du materialer til dit gør-det-selv projekt, så find dine byggematerialer her.
Pas nu på, hvad I laver af smarte omgåelser.
Forsikringsselskaberne kende ALLE hundekunsterne, og de er begyndt at gøre regres, hvis de fornemmer, at man har fiflet med, hvem der ejer på papiret og hvem der rent faktisk ejer og bruger bilen. Det er især et meget stort problem med børn, der køber bil for første gang.
Jeg ville vente med alt for meget fidumdik indtil I har dannet fast par i et års tid. Jeres henvendelse er allerede registreret, og vil blive sammenholdt med, hvad I foretager Jer.

Med venlig hilsen
ktm

 

Det sker altså at selskabet selv foreslår den ovennævnte løsning. I forbindelse med huskøb skiftede min kæreste og jeg også forsikringsselskab. Her foreslog de selv at jeg fik min bil flyttet over i min kærestes navn og at jeg så stod som bruger. Det var så også samtidig med at vi flyttede sammen.

mvh

BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis