Indbygget vandhane drypper og er stram

Hej alle.
Vi har et gammelt badeværelse med indbygget blandningsbatteri i både bruser og ved vask. Efter vi nu har fået gaskedel med ny varmtvandsbeholder skal man virkelig skrue super hårdt på hanerne for at lukke dem så de ikke står og drypper!

Desuden er de også meget stramme og man skal skrue en del før der begynder at komme vand ud af dem. Er det pakninger som skal skiftes eller hvad kan man gøre for at få dem til at være lidt mere medgørlige? 

På forhånd tak,
Michael

PS. Billede af vandhane vedhæftet

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja nye pakninger, eller endnu bedre, nye indsatser med spindler hvis de er til at skaffe.
En opfræsning af ventilsædet, kan også blive nødvendigt.

mvh jens
Ventilsædet sidder inde vandhanen, det er den flade pakningen lukker tæt imod.
Det kræver spec. værktøj (ikke så dyrt) samt erfaring.

Ser dine insatser sådan her ud, med en sekskant?
Hvis de gør det, så er det bare at skrue dem ud, husk at lukke for vandet.
Har du dem skruet ud, så tag dem med til en vvs'er eller byggemarked, og køb et par nye.
Lukker de nu tæt, er ventilsædet i orden, og alt er ok.

Hej Jens,
Jeg har vedhæftet et billede mere. For når jeg fjerner dækslet foran fliserne går røret bare længere ind i væggen. Så det er ikke som på dit billede. Skal jeg stadig prøve at kaste mig ud i at skrue det af? Tror godt man kan gøre det helt ude ved grebet?

ja burde kunne skrue toppen af, jeg kender dog ikke lige den type.

Mon ikke der kommer en anden bruger på banen som kan hjælpe?

mvh jens

Annonce
Det er også noget gammelt noget. Fra engang i 70'erne! Tror jeg kaster mig ud i at skrue det af imorgen, og håbe det i det mindste ikke knækker af 

Tusind tak for hjælpen Jens 
Nu har jeg skilt den ad, og det var så ikke lige det jeg havde regnet med at se 
Nogen som kender noget til sådan et system? Det var vidst ikke lige sådan at skifte pakning her... hvis pakninger da overhovedet var opfundet den gang det her blev lavet 

Du har kun taget hovedet af, skru indsatsen ud, der sidder pakningen og sien.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis