Hvilken pc?

Hej

Skal til at købe ny computer og er i tvivl om hvad jeg har brug for.
Den skal gerne kunne åbne computeren hurtigt og arbejde hurtigt.
Den jeg har nu går konstant død så den ikke reagere på noget.

Er i tvivl om hvilken processor (i3,i5 eller i7) jeg skal vælge og om det giver mening at investere i en ssd disk til styresystem og programmer.

Det skal være en stationær pc og den skal udelukkende bruges til kontorarbejde og internet.

Håber der er nogle der har forslag til hvad der passer bedst til mit behov.

Hilsen Kristian

 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Hvis du skal have en PC der starter hurtigt og arbejder hurtigt skal du investere i en SSD harddisk. Jeg har selv en SSD, og jeg går ALDRIG væk fra det igen, for det gør godt nok en verden til forskel på hastigheden.

Køber du en Core i5 processor og minimum 8GB ram, så er du godt kørende i et lang stykke tid.

www.elux.dk - professionel leverandør af LED lys og LED pærer.
Hvis den udelukkende skal bruges til kontor + internet surfing kan du snildt købe en brugt stationær på nettet. Det råd du fik med at sætte en SSD disk i er rigtig god, du kan sagtens nøjes med sådan en: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=752845 når du ikke skal have installeret større programmer eller have medie-indhold på maskinen. 

-
Jeg fifler med robotteknologi, CNC skæring, 3d printning ... Har lige opdaget en verden af mulighed vha det rette værktøj og sindelag.
Og hvis du skulle få brug for mere end 4GB RAM,er det et meget stort kontor du har,8er totalt vildt og kun hvis du skal bruge maskinen til opvarmning af et kontorhus,det kræver iøvrigt også et 64bit styresystem.
René
Hej
Takker for svar. Har købt pc og så småt fået den op og kører. Det er godt nok lækkert med ssd disk. Det går sku noget hurtigere.

Hilsen Spelling

 

Har du overvejet en Mac? Jeg skiftede for nogle år siden og det har jeg ikke fortrudt! Har selv en Macbook pro 17"
Skrevet af ALB69 på 08 nov 2012 22:36
Og hvis du skulle få brug for mere end 4GB RAM,er det et meget stort kontor du har,8er totalt vildt og kun hvis du skal bruge maskinen til opvarmning af et kontorhus,det kræver iøvrigt også et 64bit styresystem.
René


Hvis du skal gøre brug af 4gb ram, så skal han også bruge 64bit.

32bit(3gb ram max)
Kan kun sige det samme som de andre. En SSD harddisk gør en verden til forskel, og gav liv til en gamle computer jeg havde liggende. Så det kan klart anbefales som det vigtigste!

Sebastian R
http://soundmaster.dk/earphones/
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis