Utæt Velux

Lad mig starte med at sige at jeg selv har bedt om problemerne!!!!!!
3 Velux vinduer i eternittag med kun 11 graders hældning! Sådan var det, og sådan måtte det blive, da jeg ikke kunne sætte alm. vinduer i a.h.t. brandsikring. Bor i tidl. kolonihaveforening med meeeget tæt til naboer.
Det DRYPPER fra dem  når det regner MASSIVT OG VEDVARENDE!!!!
Der er undertag og jeg har haft eternitten af 3-4 gange for at tætne, bl.a. ved at lægge et slags plisseret skørt (Velux produkt) rundt om vinduerne.
Normalt regnvejr er ikke noget problem, men når det, som i nat, regner massivt hele natten, kan vinduerne til sidst ikke holde, og jeg får så nogle dryp. Rimeligt belastende når et af vinduerne er monteret over sengen.
Min store frustration går på at jeg jo ikke kan vide hvor vandet kommer fra, men da det altså ikke pisser ned i en kontinuerlig vandstrøm, er jeg efterhånden kommet til den tro at vandet kommer igennem selve vinduet. Det er jo nok ikke for sjov at Velux foreskriver 15 graders hældning.
Spørgsmålet er: What to do?
Et nyt tag med nødvendig hældning er ikke muligt for min økonomi.
At give vinduerne større hældning ved at vinkle dem i en ell. anden form for skylight konstruktion.
At foretage yderligere tætning af selve vinduet?
Jeg går efter en løsning som holder, da jeg er træt af at bruge tid og penge forgæves.

Håber på gode og konstruktive løsningsforslag

Bedste hilsner

Mogens
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder som om du skal ha' lavet en form for kvist eller skyligt som du er inde på, selvfølgelig med professionel hjælp med hensyn til inddækning, og der på montere dit Velux vindue.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Nu fortæller du ikke hvor gamle de vinduer er.

Om det er typen med undertags- og isoleringskrave. Og om vandet kommer ind gennem selve vinduer - eller udenom! Eller hva'?

Men Veluxvinduer i eternitbølgeplader med 11 gr. taghældning er faktisk mit speciale! :o()
Fordi jeg har haft 4 stks. monteret i over 20 år - i en tagkonstruktion af omtalte beskaffenhed!

Løsningen er fugemasse - de rigftige steder.
Og så forstår jeg ikke helt at der kommer vand ind når der er monteret undertag!
Mon ikke det er fordi det render baglæns i din veluxrende, som sørger for vand på undertaget render uden om vinduet, det er i hvertfald her jeg ville kigge som det første, der skal være godt fald sidevejrs på den, for vandet ikke skal stå "højt" i renden, og derved løbe baglæns.

Det ville hjælpe på problemsøgningen, hvis du fortæller hvor præcist det kommer ind henne i huset, i top, side eller bunden af vinduet.
Er det med færdig købt inddækning eller hjemmelavet?
Hvad blev løsningen på denne utæthed ?

Med Venlig Hilsen

Thomas Bech
Hej Thomas!
Løsningen blev at vi fik vinklet ovenlysvindue med pulte som blev specialfremstillet hos Velux. Pissedyrt, 50K incl. montering, nye plader rundt om vinduerne. Tømreren, som var autoriseret af Velux til at udføre arbejdet, ville ikke give garanti for at det virkede. Smart af ham, for problemet blev ikke løst. Mindre dryp, men stadig dryp😠. Enden på det hele blev at jeg fjernede det ene vindue (det nederste, de sad i forlængelse af hinanden med 1 meters mellemrum). Har så siden kunnet styre det tilbageblevne vindue, med et årligt besøg på taget, bevæbnet med siliconesprøjten. Stædighed kan være en god ting, men hold kæft hvor kan den også koste.
Bedste hilsner
Mogens
Puha... mit velux problem er noget mindre.
Nogen gange drypper det oppe fra håndtaget eller nærmere fra bagved håndtaget.
Mener kun det sker når håndtag står i udluftningsstilling.

Der kommer 4 dryp og ikke mere.
Det har ikke engang regnet, men der er mega fugtigt udenfor.
Så måske er det bare kondens??

Ved kraftig regn kommer der intet.

Der kan gå uger imellem.
Men standard er det lige de 4 dryp og ikke mere.
Giver blot en 5 krones vandplet på seng.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis