Yderdør

Jeg skal have ny yderdør inden vinter da dørpladen er blevet skæv på den eksisterende så det trækker ind. døren er ellers kun er fra 1999 Det er en trædør.
En hurtig søgning på google viser JNA vinduer&døre kører 25% rabat på specialmål hvis man bestiller senest på mandag, så jeg ville høre om nogen her har erfaringer med netop JNA.

Mvh. Carsten
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, hvilket producent har lavet din kun 13 år gamle dør, som nu skal skiftes.

Det kan blive for billigt jo, og er måske årsagen til dit problem pt. så at købe JNA som også er et lavpris mærke, er måske at fortsætte i sammen spor jo.

Glem alt om de med rabat ved ordr. nu og her, det er et salgstrick ligesom man hele året rundt mere eller mindre kan finde -20% på rationel de forskellige steder i landet.
På arbejde skulle vi bruge en yderdør til et teknikrum, jeg sagde til tømmerhandlen, det skulle være den billigste dør, dog af en kvalitet de kunne stå inde for.

Det blev en Cetonia hvidmalet trædør, med termorude i ca 2/3 af fyldningen, den er med trepunktslukke.
Det har nu siddet i 3 år, og virker som en rigtig god dør, med en god finish.
Den kostede knap 4000 kr + moms

mvh jens
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Er din dør mon blevet vindskæv?

Du kunne jo f.eks. monterer ekstra tætningslister som fastgøres i karmen og trykkes imod dørpladen.

Eller du kunne blot afmonterer døren og sætte den i igen. Og lade sidekarmen i anslagssiden passe med vindskævheden jo!
Skrevet af Sitting Bull på 03 nov 2012 12:17
Er din dør mon blevet vindskæv?

Du kunne jo f.eks. monterer ekstra tætningslister som fastgøres i karmen og trykkes imod dørpladen.

Eller du kunne blot afmonterer døren og sætte den i igen. Og lade sidekarmen i anslagssiden passe med vindskævheden jo!

Ja det er kun det nederste hjørne i grebsiden hvor dørpladen ligesom vrider lidt indad så tætningslisterne ikke slutter tæt sammen. Har lige holdt en 200 cm lodstok på og det drejer sig om 4-5 mm gab nederst fra øverst til nederst, lige nøjagtig nok til det trækker ind.  Den nederste pal virker ikke når man trækker op i håndtaget, den sidder fast. Vil det hjælpe at rette det i karmen som Sitting Bull foreslår, eller vil den blive skæv igen i løbet af vinteren? 
@Koludabyg

Den gamle er fra Tangsø vinduer, men det er så vidt vides bukket under i løbet af krisen!
Jeg holder mig fra JNA så hvis jeg er nødt til at skulle have en ny. Hvad kan du så anbefale der ikke er alt for dyrt, men som stadig har en fornuftig kvallitet?

@Jens Tak for forslaget. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Nu ved jeg ikke om din dør er meget ude fra standard målene jo, men man kan godt finde en fornuftig formstøbt dør fra Swedoor, men nu ved jeg jo heller ikke hvordan du vil have døren til at se ud, der er jo rigtig mange at vælge imellem.
Du ku' måske som en nødløsning skære nogle snit på indersiden og kile/lime det vidskæve og der-med rette op på døren, hvis den er malet kan det jo spartles og males efterfølgende.

For døren er vel ikke rådden når den ikke er ældre.

Ved at det kan lade sig gøre på den vis, men det kræver lidt mod og akuratesse, men på den anden side, tænker du jo på at skifte døren, så måske et forsøg værd.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Kan du leve med døren af et par uger, så kunne den også rettes op, men i de fleste tilfælde jo ikke et alternativ.

En ekstra tætningsliste på døren, ville løse problemet med træk med det samme, også kunne man evt. kigge på opretning af døren senere, når vejret var bedre.
Nej døren er ikke rådden så jeg ville være glad hvis den kunne reddes. Løsningen med ekstra tætningslister lyder som det nemmeste lige her og nu. Men ved bundstykket (af aluminium tror jeg) skal der jo også sidde en ekstra tætningsliste ikke? men det er vel heller ikke noget problem

Hvis dørpladen skulle rettes op i så fald til sommer, hvordan skal det gøres og kan man selv det. Har ingen anelse om hvordan man skal bære sig ad med det. Døren er forøvrigt med sprosser og 8 små ruder.
Når døren skal rettes op, så sætter du den i spænd med nogle tvinger, og tvinger den modsat den vej den har slået sig.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også