Yderdør

Jeg skal have ny yderdør inden vinter da dørpladen er blevet skæv på den eksisterende så det trækker ind. døren er ellers kun er fra 1999 Det er en trædør.
En hurtig søgning på google viser JNA vinduer&døre kører 25% rabat på specialmål hvis man bestiller senest på mandag, så jeg ville høre om nogen her har erfaringer med netop JNA.

Mvh. Carsten
Jeg skal have ny yderdør inden vinter da dørpladen... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ok det ville jeg ikke have troet der ville hjælpe noget at sætte den i spænd, men det vil jeg da helt klart forsøge så når det bliver sommer igen Jeg har desværre kun den dør så jeg må vente med det til det bliver varmere

Hvad er det forresten for nogle tætningslister jeg skal bruge for det bliver helt tæt? sådan at jeg kan tænde radiatoren i entre'en igen med god samvittighed
Det gør det heller ikke. Hjælper noget at sætte dørpladen i spænd.

Der er intet der hindre at døren vender tilbage til udgangspositionen. :o)

Mht. tætningslister så er det nok svært at finde noget der dur i bunden. Men til sidekarmen kan du evt. finde den type der består af en hård dog en blød del. listen fastsømmes. -skrues eller -limes til karmen så den bløde del passer med den skæve dør!

Noget i stil med nedenstående, men der findes 100-vis af forskellige typer. Dit lokale byggemarked har nok noget du kan bruge!

http://www.carl-ras.dk/gfx/imager/catalog/42121120.jpg?s=product_details
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak til alle for svarene.
Skrevet af Carsten Murer på 03 nov 2012 13:28

Der har vi årsagen til problemet. Den nederste pal trækker ikke dørbladet til.
Hvad med at skrue beslaget af og se, om det kan lade sig gøre at få palen til at virke igen?


Jo det er helt klart jeg skal have den pal til at virke igen. Jeg valgte at pille hele dørkarmen ud uf muren og montere den på fra ny.
Det hjalp så meget det ikke trækker ind mere selvom man blæser udefra med en kompressor Men palen skal nu stadig lige fikses på det døren ikke trækker sig skæv

Har dog haft beslaget skruet af een gang og konstateret at den lange metalskinne bagved beslaget som skulle bevæge sig op og ned og få palen til at bevæge sig, er fastlåst forneden mens det glider fint over dørhåndtaget. Jeg kunne bare ikke lige umiddelbart få beslaget af og komme til at se hvad der er galt. Selvom man fjerner alle skruerne så sidder beslaget fast. Men jeg forsøger igen når jeg får mere tid...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også