ca. pris på anex i haven 50kvm.

Hej alle
Jeg er i fuld gang med at købe et hus og mangler lidt plads.
Tanken er at lave et anex/garage i haven som er fuld beboelig, med strøm,varme og fuld isoleret.
Har i et bud på en ca. pris/tid på sådan en sag??
Jeg selv har pris sat det til 100000,- og tid ved jeg ikke.
Er jeg for optimistisk eller hva?
Som varme havde jeg tænkt gulvvarme på fliser eller varmepumpe?
Tanken var at lave 2 rum. 1 garage(30kvm) og 1 værelse(20kvm).
Vi ligger også med tanken om at få sat solceller op, så der skal bruges lidt "gratis" strøm

Hvad er jeres meninger,råd/erfaringer.
Det skal lige siges at jeg har tænkt mig at lave det hele selv.

it is better to burn out than to fade away
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er lidt svært at svare på, ud fra de få oplysninger du giver. Hvad skal huset bygges af ?
Og så er det jo ikke selve skalhuset du skal regne for den store udgift til, men alle indstalationerne  el vand varme kloark o.s.v., det er der det koster.
Endelig skal du lige være klar over at du ikke bare sådan uden videre kan bygge hvad du har lyst til i din have, ud over et skur på under 10 m2 med en højde på max. 2,5 m.
2.000 kr/m2 er ikke meget, nærmest for lidt. Den dobbelte pris er nok mere passende.

Endvidere er værdi og nyttevirkning af et værelse uden toilet og køkken vel begrænset!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg har for nyligt bygget en tilbygning på vores træhus på 83m2, efter de standarder og normer man nu engang benytter i dag og her kostede alene materialerne hos Stark ca kr. 200.000,- inkl. Moms. Og det var endda uden materialer til el-installationer, VVS, kloak, spartelmasse, filt og maling :-) Det har nok været ca. Kr. 50.000,- oven i.

Vores nye skur og carport på 49m2 kostede ca. Kr. 40.000 i materialer og det er bestemt ikke noget der ligner beboelse :-)

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Ja jeg kan godt se at jeg ikke har været så god med oplysningerne.
Tanken var at bygge i træ og støbe og isolere hele hytten. Der skal ikke laves kloak eller vand, bare strøm.
Hvad angår tilladdelse, så må man godt bygge 50kvm uden de store tilladelser, bare man sender tegninger over projekt.
Det skal bare være muligt at havde overnattende gæster i anex også om vinteren

it is better to burn out than to fade away
Ok. Men du kan jo lave nogle tegninger og forklare dit projekt til et par lokale trælaster og få dem til at komme med tilbud på materialer.

Jeg ville nok påregne min. Kr. 3000,- pr. M2 når du bygger selv.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej Gasse

Du ved overdrivelser fremmer forståelsen  , men skal dine overnattende gæster, så pisse og brække sig i hækken - Nu du vil afskær dem fra toilet og vand? Bare en tanke.
Det er måske billigt at overnatte hos dig med ikke komfortablet

Husk, mit indlæg er skrevet med et smil på læben.

Hvor meget af arbejdet kan du selv lave -  Det hele? Hvis ikke, så tror jeg heller ikke, at din udregning slår til.

Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
Hej, jeg er i fuld gang, jeg bygger garace på 80m2 og stue på 30m2' jeg har lavet det hele selv, og det løber op i 250k det er bygget i træ, og stadig med gulvvarme i garace og stue..
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også