Solvarme

Hej.
Jeg står og vil have mig en solvarmeanlæg, men hvilket er den bedste til prisen. Jeg har svært ved at finde ud af hvem der levere det bedste anlæg. Ind til videre mener jeg og have fundet ud af, at solfanger med termoglas ville være de bedste for mig at købe. har fået at vide at de giver varme over en længere perioden end de andre, da de holder bedre på varmen.
Er der nogen som har et godt anlæg so i er tilfredse ville det være dejligt at høre om det. Også gerne om hvor meget man kan forvente at spare på varmeforbruget.
mvh
alte

<p>&#160;</p>
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvilke der er bedst, kan diskutere her fra og til lang ud på den anden side af jul
prøv at læse lidt hos http://www.vvfs.dk han har meget go info. men som han også skriver så kan besparelsen ligge mellem 10 og 50% alt efter krav og anlæg.
Niels fra VVFS er meget hjælpsom så prøv at sende ham en mail med ønsker og krav, så får du med sikkerhed et udførligt tilbud du kan arbejde videre med

jeg har 3x3 kvm batec solfangere med en 400L vv beholder og overskuds varme til gulvvarmen. hvor meget jeg har sparet har jeg ikke regnet på, men produktionen starter ofte i starten af marts og slutter her omkring oktober november.
så der er mindst 4 måneder af året hvor jeg slet ikke bruger strøm til at varme vand op.

jeg er rigtig glad for mit anlæg, men skulle jeg vælge i dag så var det solceller der var kommet op. men for 4 år siden var de ikke til at betale. og der kostede mit solfanger anlæg "kun" ca 40000,- de er osgå blevet billigere siden.

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Jeg har ingen erfaring med solceller, men kiggede på sådanne for nogle år siden. Og her virkede vacuum-solfangere fristende.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Det vil jeg prøve jeg prøve at undersøge hvor meget bruger sådan en anlæg som dit i strøm. Har også tænkt på om det ville være en ide at køre en varmpumpe indover sådan et anlæg, men så skal der selvfølgelig sølceller på taget.
mvh
Alte

<p>&#160;</p>
strømforbrug har jeg aldrig målt på det, men der sidder en cirkulationspumpe en lille styring samt et par 3 vejs ventiler, så det er ikke alverden, måske 80W når det køre max drift.
hvis du vil sætte solceller på taget så glem alt om solvarmen, tilbage betalingen er meget hurtigere på solcellerne.

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Selvfølgelig handler det også om tilbagebetalingstiden, men for mig handler det om, at få forbruget ned så der bliver råd til andet.

<p>&#160;</p>
Annonce
det kender jeg jo godt
men det hele afhænger jo af dit nuværende forbrug, og hvad du varmer op med pt. ?
og vigtigst af alt, hvor meget du havde i tankerne at skulle spendere på projektet.


mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

de tidligere ejer bruger 33000,- kr på gas så der skal jo gøre noget, Hvad jeg vil bruge him 30 til 40 k

<p>&#160;</p>
det er jo en pæn sjat må man sige.
jeg bruger vel omkring 18000 +- på opvarmning i en gammel ejendom og ved jeg kan komme længere ned når jeg får lukket de sidste steder hvor vinden ka suse ind. jeg har min solvarme og så en luft til vand varmepumpe.
men solvarmen yder ikke voldsomt meget i de perioder hvor man har behovet, så en besparelse der vil nok være minimal.
hvis jeg var dig ville jeg nok først gå på jagt efter steder hvor der kan efterisoleres.
og så stemmer tidligere ejeres forbrug sjældent overens med nye ejere.

måske du skal kigge en helt anden vej, til en brændeovn eller pilleovn med indbygget vandtank.

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

det kan du tror der vil også komme nye vinduer og 150 mm isolering mere på loftet så der vil være min 300 mm. Derudover overvejer jeg også meget at bytte gasfyret ud med en kondenserende type. Ang. solvarme lover de da fra 30 til 70% besparelse, regner da med at man kunne spare de 30, men hvad tænker du.
mvh
alte

<p>&#160;</p>
Jeg har et anlæg fra Combiheat det har kørt uden nogen form for problemer i de 3 år jeg har haft det.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis