Manual til Lumatron TV

I mit kammer om bord har jeg et Lumatron fladskærms TV. Jeg kan ikke få det til at finde kanalerne, så det er ikke meget glæde jeg har af det....
Der står ikke nogen modelbetegnelse på fronten, og da det er boltet fast på skottet (væggen) kan jeg ikke se noget bagpå.

Google er ingen hjælp -måske mangler jeg bare heldet....

Jeg har været inde i MENU og sat det til at autosøge, men det kommer der ikke noget ud af. 
Vui er i danske farvande, og de øvrige ombord kan se TV på samme antenne som jeg er sluttet til.

Er der en der kan hjælpe med et link til en brugsanvisning? Eller et godt tip?

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvornår har det sidst virket? Er du sikker på at det kan modtage DVB-T (digitalt signal)?

Hvis du ikke kan komme til bag ved, er du så sikker på at antennestik sidder korrekt?

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Antennen sidder rigtigt i.
Det virkede for et par dage siden, så det er ikke signalet, det ikke kan afkode. Jeg har hentet frekvenslisten for DK-området, så jeg kan se, hvor der skal være signaler. Hvis jeg laver manuel søgning kan jeg få 35-40% signalstyrke og 50-60% i signalkvalitet. Både styrke og kvalitet går på nul, hvis jeg tager antennestikket ud af væggen, så det er ikke et falsk signal den har fat i.
Der er et CI-kort fra BOXER i, og det har apparatet genkendt og siger det er klar.


Hvorfor pokker lægger COOP og lumatron ikke en manual ud på nettet, så man kan se, hvad de mener man skal gøre????

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Skrevet af Chr. på 02 nov 2012 18:36
Antennen sidder rigtigt i.
Det virkede for et par dage siden, så det er ikke signalet, det ikke kan afkode. Jeg har hentet frekvenslisten for DK-området, så jeg kan se, hvor der skal være signaler. Hvis jeg laver manuel søgning kan jeg få 35-40% signalstyrke og 50-60% i signalkvalitet. Både styrke og kvalitet går på nul, hvis jeg tager antennestikket ud af væggen, så det er ikke et falsk signal den har fat i.
Der er et CI-kort fra BOXER i, og det har apparatet genkendt og siger det er klar.


Hvorfor pokker lægger COOP og lumatron ikke en manual ud på nettet, så man kan se, hvad de mener man skal gøre????

Chr.
Hej
Selv om Coop & lumatron havde lagt vejledninget ud til download - havde det jo IKKE hjulpet meget da du jo ikke kendet type & model
Hilsen Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
@Polobjørn:
Det har du til dels ret i. Men jeg kunne måske finde noget der minder om menuer og hvordan det skal sættes op. Når skidtet ikke virker, så er næsten enhver manual fra producenten nyttig, da de jo ofte bruger samme software i flere modeller.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Kan den her bruges: http://www.eserviceinfo.com/service_manual/datasheets_l_1700.html

(scroll ned til Lumatron)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis