Afmontering af gammel opvaskemaskine

Hejsa

Min gamle opvaskemaskine er desværre gået død og på lørdag kommer en kammerat og installerer en ny brugt 

Men inden da skal jeg jo gerne have taget den gamle opvaskemaskine ud - og her er jeg lidt i tvivl. Jeg har sat et billede ind af, hvordan det ser ud (den hvide slange er returvandet fra opvaskemaskinen). Den grå hane på billedet, skal den slukkes? (den fortsætter ud til en udendørs vandhane, som ikke virker længere) - og når den er slukket, kan jeg så risikere, at der stadig står vand i slangerne, når jeg tager dem af til opvaskemaskinen (de sidste to gange, hvor jeg havde den tændt, tog den slet ikke vand ind, så jeg går ikke ud fra, at den overhovedet har prøvet).

Herefter går jeg ud fra, at jeg skal skrue den store grå tingest med lynet af (eftersom slangen til opvaskemaskinen sidder fast i den). Nu har jeg slet ikke prøvet noget endnu, fordi jeg var nervøs for, at køkkenet pludselig stod under vand ). Men kan den bare skrues af med håndkraft eller skal jeg have fat i en papegøjetang eller lignende?

Gode råd og fremgangsmetoder modtages med kyshånd! 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er sikkert den slange du har på ballofixen du skal ha af men husk at lukke for den.

smile kør ikke hurtigere end dine engle kan følge medsmile
ja luk for den grå hane,
så skruer du bare den grå ting af, går der en ledning til den? det ligner noget vandstop..
så kan der jo være strøm i den, men hvis du allerede har afmonteret strømmen til maskinen så det jo fint..

du skal nok bruge en rørtang eller en papegøje tang.

der kan stå lidt vand i rørene
ja det er det grå aquastop du skal fjerne, og er du nervøs for vand så sæt en balje under.
men var jeg dig så ville jeg rode lidt rundt i vennekredsen og se om der ikke skulle være en med go vvs forstand, som samtidig kan pakke alle dine rør om med rigtig pakkegarn og salve, du skal nemli være meget heldig hvis de rør holder tæt efter du har rodet rundt.
teflon tape er noget skrammel i en fast rør installation

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Tak for tippet. Nej, der går ikke en ledning til den grå ting, så jeg tror ikke, at der er strøm til den.

Det virker ikke lige så let at afmontere strømmen, for indtil videre har jeg ikke fundet nogen ledning - jeg går ud fra, at den sidder inde bag maskinen?! 
Skrevet af Gert.m på 01 nov 2012 18:08
ja det er det grå aquastop du skal fjerne, og er du nervøs for vand så sæt en balje under.
men var jeg dig så ville jeg rode lidt rundt i vennekredsen og se om der ikke skulle være en med go vvs forstand, som samtidig kan pakke alle dine rør om med rigtig pakkegarn og salve, du skal nemli være meget heldig hvis de rør holder tæt efter du har rodet rundt.
teflon tape er noget skrammel i en fast rør installation

Tusind tak for forklaringen 

Teflon tape - er det det hvide, jeg kan se stikke ud ved alle samlinger? Jeg er helt sikker på, at min kammerat, som kommer og installerer det, har styr på den slags - han har i hvert fald lige installeret ny opvaskemaskine hos sig selv 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis