dækstørrelse

Hej

Må man køre med en størrelse dæk på baghjulene og en anden størrelse dæk på forhjulene?
to af dem hedder 175-65-14 og de andre hedder 175-70-14
mvh jan
Hej Må man køre med en størrelse dæk på... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Først og fremmest,- Bent A,- slap lige af og få citronen ud af mundvigen. Hvis du ser godt efter så er der et glad lille ansigt efter min tekst, og hvordan h....... skulle jeg vide at du ville have info om ABS/ESP og om der er elvarme i bagruden når jeg nu spørger om dækstørrelser. Har du kun sure opstød, så lad være med at svare på mine indlæg.

Henrik,- det er dæk/hjul til en gammel øse/reservebil, så jeg kan skaffe et sæt brugte vinterdæk. Og dem jeg har kig på har de størrelser.

Mvh Jan
Den lille forskel betyder ikke en vejrhane. MEN pas nu på, de der brugte dæk ikke er for gamle!!! Det er meget værre. Og passer fælgene i indpresningen??

 

Hej
Henrik har ret - efter ca. 5 år er gummiet blevet så hårdt at vejgrebet bliver for dårligt det er derfor at alderen har betydning.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
... Og det er vel fra fabrikationstidspunktet?

 

fra det år der står på dækket
Personbiler skal være forsynet med samme dæk på alle hjul. Dvs. at dækkene skal være af samme dimension og type og være oppumpet til korrekt dæktryk. En undtagelse er dog biler fra før 01.05.1977, hvis dæk blot skal være af samme type på samme aksel.
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis