udskiftning af låsestang i terrassedør

Hej
Jeg har en dobbelt terrassedør, der kun kan åbnes/lukkes indefra. Nu har jeg købt en ny låsestang, med to håndtag og lås. Den er for lang og skal forkortes.
Er der noget jeg skal være opmærksom på? En kloge-Åge sagde at håndtagene skulle vende på en bestemt måde, enten åbne eller lukkede, inder jeg skærer af stangen????Det kan jeg ikke lige gennemskue.
Hjælp lige, jeg skal helst være færdig inden det bliver mørkt/byggemarkedet lukker.
Mvh
Helle på Møn

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror han drillede dig
Grunden er jo simpel, stiller du håndtaget tilfældigt vil længden blive tilfældig, Når det enten er lukket eller åbent står stangen i en fast position, dermed en fast længde. Så skulle du kunne måle den længde stangen skal have.
Næh, det stykke som jeg skar af kan ikke bevæge sig, det er kun den bagvedliggende skinne som bevæger sig og den går altså kun nogle få cm forbi låsepalerne. KlogeÅge er bare en klogeÅge, der altid tror han ved noget bedre, han aner nok slet ikke, hvordan sådan en stang ser ud. Det svære ved operationen er at få kassen med låsetøjet til at passe ind i døren, den er 6 cm bredere end den originale kasse og en del højere også. Og så er der bare 4-5 mm ud til glasset, så jeg får en prof til at lave det, jeg vil ikke ødelægge en spritny dobbelt terrassedør....Så jeg finder et nyt projekt,-der er lissom nok at lave.
Mvh
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis