Frostsikret vandhane frostskadet alligevel?

Min udendørs vandhane fik en frostskade sidste vinter, men hvor og hvordan laver jeg det?

Jeg ved ikke helt hvad det er for en vandhane jeg har, men går ud fra at det er en frostsikret ting, som så bare ikke har virket helt måske? Jeg har vedhæftet et billede af den.

Problemet er at jeg ikke kan lukke for den, den står og nærmest små løber hele tiden. Så jeg bliver nødt til at slukke for inde i huset. Jeg kan ikke se nogle pakninger som kan skiftes eller noget som er i stykker.

Nogle bud på hvad jeg kan gøre?


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ligner en fm mattsson frostfri vandhane.
I enden af stangen med håndtag, som du har sat billede ind af, sidder der en indsats, med en gummipakning, hvis den gummipakning er beskadiget, lukker hanen  ikke tæt.
(hvis indsatsen ikke er der, sidder den inde i røret, den kan godt sidde lidt løst)


Hvis der sidder en vandslange på, kan den godt fryse.
Hej igen

Jeg kunne ikke rigtig få noget ud af røret, så jeg prøvede at sætte en spand under og tænde for vandet. Jeg fandt disse 3 stumper. Den ene T-formet dims til venstre er det den du tænker på?

Men kan du sige mig hvordan det samles igen, den lille pakning og fjederen kan jeg ikke rigtig passe ind.

Ja men det ser ikke ud som min, jeg havde adskilt.
Der var bare den største af tingene, som var klemt fast i enden af stangen med lukkehåndtaget, og ingen fjedder eller o-ring.

Så din er en anden model, nogle er med tilbageløbssikring, så er der noget med fjedre osv.

Så jeg kan desværre ikke hjælpe dig.

Vef du hvilket fabrikat det er ?

mvh jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis