er prisen ok?

Hej. Jeg skal have renoveret gulvene i en stue, entre og værelse i den gamle ejendom vi lige har købt. Det er cirka 40 m2. Vi tager selv det gamle gulv væk (plankegulv.) Har så fået følgende tilbud,- og mit spørgsmål er så om det er en ok pris:

Udgravning af 10 cm jordlag
udlægning og stampning af 3 cm gruslag
isolering af gulve med 230 mm P60 styrolit
Udlægning af 6 mm rionet på afstandsskinner
Støbning af 10 cm bred legakant ved ydervægge
Opsætning af 20 mm kantisolering
Støbning af gulv i 10 cm lagtykkelse , færdig afrettet

Overslagspris 47.450 kr

Arbejdsløn udgør 31.000 kr

Overslagspris +/- 10%

Pris inkl moms 59312,50 kr


Det er et hus med kampestenssokkel fra 1858, så vi vil ikke til at understøbe den ,- derfor der graves ud lidt væk fra den og sættes legasten op og kantisolering.

Jeg ser frem til at høre jeres kvalificerede input

Mvh Jan
31 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at få tilbud fra nogle flere entrepenøre, så kan du bedre se om prisen er den rigtige.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Ok selvfølgelig det er forstået.

Kommer vel også lidt an på hvordan adgangs-veje er med hensyn til udkørsel og mange andre ting, som ikke kan ses ud fra det du har fortalt.

(tænker her på om det måsk er muligt at tage et vindue af og der-med nemmer at komme af med materialet og sådan)

Håber der er en eller flere som kan gi' dig et skøn over pris.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Der er adgang af alm 82 cm dør. Jord kan jeg selv komme af med. Vi er ved at se på om der kan findes en minigraver der kan komme derind. Det her tilbud er baseret på håndkraftudgravning.
Jeg må selv hjælpe med det jeg har tid til og orker,- og dermed forkorte hans timeforbrug på det
Lyder meget fornuftigt.

Arbejdsløn svarer til 2 mand i en uge. Ca.

Materialeprisen billig faktisk.

Men du er vel opmærksom på forskellen mellem overslag og tilbud?

Hvor overslag er uforpligtigende for entreprenøren - og et tilbud bindende.

Under alle omstændigheder bør du have referancer fra entreprenøren.
Annonce
HEy

Tak for svar sitting bull

Han har skrevet +/- 10% i overslaget og han siger at det dermed ikke kan bliver mere end 10% dyrere uanset hvad,- Men får vi høvlet af arbejdstiden, ved at jeg hjælper feks, så bliver arbejdstiden afregnet på timebasis, så jeg ik betaler for mere end jeg får. Så hvis det bliver mere end 10% billigere så skal jeg ik betale mere end det koster.

Han har muret et hjørne op på vores staldbygning. Hans svend ville ikke have kaffe da vi kom ud med det, "for han var lige så godt i gang" Hans frokostpause var også megakort for han blev træt af at sidde og kigge,- han ville hellere arbejde. Han klarede det på en dag,- de havde indikeret halvanden. De kom og pakkede muren ind i isolering her da de lovede nattefrost. Mester kom selv forbi og tjekkede og de ryddede pænt op.

Med referance,- der mener du andre der har fået lavet noget af ham,- og siger god for ham?

Mvh
Jan
Jeg synes ikke det lyder helt ved siden af.

Jeg kan ikke lige gennemskue hviklen funktion leca blokkene har, men det er måske bare mig der ikke helt har forstået konstruktionen.

Der mangler måske en radonspærre langs kanterne.

Det kan være en god ide at få oplyst timepriser og eventuelt tillæg for maskiner (eventuelt kørsel + miljøavgifter + deponering af affald/jord), samt få oplyst hvilken avance han lægger på materialer.

Venlig hilsen

Jens

Hej Jens

Tak for input

Legablokkene skulle være for at holde på styrolitten. vi kan pga kampestenssokkel ikke grave helt ud til soklen, så der kommer en legakant, som styrolitten grænser op til. Så den holdes fast. Sådan jeg forstod hans forklaring.

Jeg hører ham mht radonspærre

Og om han kan skrive timepris på og evt specificere kørsel lidt mere.

Jorden tager jeg mig selv af. Har 15000 m2 grund, hvor jeg nok godt kan finde et hjørne til det

Mvh Jan

Ved referancer forstås at entreprenøren oplyser om andre kunder og opgaver han har udført! Som du så kan tjekke.
Mange firmaer har en lang stribe af tidligere projekter/opgaver på deres hjemmeside!

Men du har jo allerede en rigtig fin referance når han har arbejdet for dig og du har fået et rigtigt godt indtryk af firmaet!

Men tag ikke fejl af den med kaffen! Havde du budt ham en øl havde han næppe sagt nejtak!!! 

Men tag ikke fejl af den med kaffen! Havde du budt ham en øl, havde han næppe sagt nejtak!!!


Det skal du nu ikke være sikker på Siddende Tyr. Mange arbejdspladser har en alkoholpolitik, der siger nul alkohol i arbejdstiden.
Sådan var det på min sidste arbejdsplads, og sådan har jeg oplevet det med de håndværkere, jeg har entreret med til reparationer på mit hus.
Da jeg var i lære kunne mureren godt nedsvælge en pils, når det var koldt. Den korteste tid, jeg har set, er 7 sekunder.

fase
Der er yderligere 21 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis