er prisen ok?

Hej. Jeg skal have renoveret gulvene i en stue, entre og værelse i den gamle ejendom vi lige har købt. Det er cirka 40 m2. Vi tager selv det gamle gulv væk (plankegulv.) Har så fået følgende tilbud,- og mit spørgsmål er så om det er en ok pris:

Udgravning af 10 cm jordlag
udlægning og stampning af 3 cm gruslag
isolering af gulve med 230 mm P60 styrolit
Udlægning af 6 mm rionet på afstandsskinner
Støbning af 10 cm bred legakant ved ydervægge
Opsætning af 20 mm kantisolering
Støbning af gulv i 10 cm lagtykkelse , færdig afrettet

Overslagspris 47.450 kr

Arbejdsløn udgør 31.000 kr

Overslagspris +/- 10%

Pris inkl moms 59312,50 kr


Det er et hus med kampestenssokkel fra 1858, så vi vil ikke til at understøbe den ,- derfor der graves ud lidt væk fra den og sættes legasten op og kantisolering.

Jeg ser frem til at høre jeres kvalificerede input

Mvh Jan
Hej. Jeg skal have renoveret gulvene i en stue... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ha ha sitting bull. Tror sgu han frøs for meget til en kold pils. Det var for en uge siden hvor det blæste en halv pelikan rundt om hushjørnerne. Han havde huen godt nede om ørerne!

Billederne på hjemmesiden giver jeg ik meget for. Dem kan man ret nemt skaffe mange af
Men jeg tror jeg arbejder videre med ham,- skal lige have det med radon på plads og tjekke et par andre ting.

Skal nok melde tilbage hvis han er en fusker!

Mvh Jan
Mureren siger at han jo er forsikriet hvis der sker et eller andet uventet,- kan man godt tillade sig at spørge om at se et forsikringsbevis?
update
Vi har fundet ud af at vi kan få den mindste type minigraver ind i huset,- dermed spares der tid og prisen er kommet ned på 55700 kr. Der laves også Radonsikring.
Jeg må hjælpe til alt det jeg vil,- feks ved udgravning og blanding af cement/lega osv. Derved vurdere han at der kan barberes 7000 af arbejdslønnen. Jeg skal så bare lige holde fri fra arbejde...
Timelønnen er 400 kr eks moms, men det er så inklusiv diverse maskiner, servicevogn m.m.
Har du tænkt over hvor megen god motion du går glip af ved ikke selv at grave ud og trille jorden ud i depot ude i haven??
Jeg har i en lignende situation udgravet 200 m2 ud i 30-50 cm dybde. Du kan lige stole på, at jeg var i form og ikke som nu fed og doven.

Under alle omstændigheder, vil jeg foreslå dig, at lægge rør til gulvvarme i, uanset om det ikke er aktuelt. Det bliver ikke til at lægge senere, hvis situationen ændrer sig..

Med venlig hilsen
ktm

 

Har været med til sådan en omgang for en kammerat,- derfor jeg har spurgt mureren om han kan "hjælpe"

Tror at hvis vi først får radiatorer op, så skipper vi nok ikke dem... Men du har da i princippet ret. Hvis vvs'eren ikke skal have en formue for at lægge lidt gulvslange, så vil vi da gøre det

Mvh jan
Du kan sagtens selv ligge gulvvarmeslangen ned, og selve slangen er ikke så dyr.

Hvis jeg var i dit sted, ville jeg lave gulvvarme, og så sætte rør af til radiatore, som så kunne tilsluttes hvis behovet opstår.

mvh jens
Det er i enden af huset, hvor der ikke er supergodt isoleret. Det er en stue, et ekstra værelse og en entre, som ikke vil blive brugt dagligt. Så jeg tror ikke at gulvvarme er det smarteste mht opvarmning. Det vil tage forholdsvis lang tid at varme op,- og hvis detkun er for en aften pga at vi har gæster feks,- så vil det ikke være hensigtsmæssigt at varme hele gulvet op. Så tror jeg at en radiator er bedre.
Jeg bibeholder de gamle plankegulve (lægger dem igen), så det bliver ikke et koldt flisegulv

Mvh Jan
Det er muligt du ikke selv får brug for rørerne, men hvis du en dag skal sælge huset, vil jeg tro kommende købere vil se det som et plus, at det er forberedt til gulvvarme. Det er jo også muligt at du en dag vil ændre brugen af rummene eller isolere bedre, og så er det jo ikke lige til at lave om. 120m gulvvarmerør koster kun omk. 1000 kr - jeg ville smide dem i lige meget hvad.
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis