Loftsamling ?

Jeg er begyndt at fundere over hvordan jeg skal sætte et lille wc i stand.
Jeg ved hvad jeg vil have som gulv og på væggene, og jeg har så en ide om at lave et nedsænket loft (se min skitse).
Men da jeg havde tænkt mig at lave en "forskydning" i niveauet så der blev plads til et LED "reb" hele vejen rundt i kanten, men samtidig så det ikke er synligt er mit problem om jeg kan samle en MDF plade med gips og i så fald hvordan ?

Jeg vil selvfølgelig have det hele pakket ind i filt, men hvordan skal samlingen laves så den ikke revner eller slår sig ?

 
Spørg endelig hvis jeg ikke har forklaret mig godt nok...

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjah ! jeg sidder og tænker på, hvorfor laver du så ikke hele loftet i MDF plade. Så kommer du da over de problemer. Noget helt andet er om sådan et lysreb giver lys nok til at du kan bruge det til indirekte belysning, har du tænkt over det. Og hvordan havde du tænkt dig at kunne skifte det når det ikke virker mere ? ? ? ?
Gode spørgsmål du stiller der.
Jeg startede også med tanken om MDF over det hele, men jeg skal under alle omstændigheder lave samlinger... og gips er jo lidt lettere at arbejde med (mht til spartling mm). 

Det skal kun være en effekt belysning, for der vil blive rigeligt med spejl og vægbelysning. Men du har ret når vi taler udskiftning, jeg ville dog lave "hullet" en 10-15 cm bred, og det regner jeg med er nok til at jeg kan få mine pølsefingre derop og skifte den  Det bliver en 220v udgave (som jeg har liggende) hvilket betyder at jeg ikke skal bekymre mig om trafo'er.  

Men det der er min bekymring er nok mest, at de gange jeg har spartlet MDF, har det været et hestearbejde at slibe det flot. Det kan jo gå når det er et møbel eller noget lignende, men et loft... uhh min ryg ! 

Jeg har også overvejet om man kunne montere en vinkel-liste på kanten af gipspladen for at skjule/beskytte den den. 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Når du sådan spartler en "træplade" husker du vel at den skal have en grundmaling først  ellers er det er heste arbejde at spartle og slibe det pænt op.
Jow da ... Men alligevel syntes jeg ikke det er så ligetil, i forhold til at slibe spartlinger på gipsplader, men måske er det fordi man ser resultatet mere indgående på et møbel eller vidueskarm.
 

 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hvorfor skal det være en MDF-plade lige der?

Kan det ikke li'så'godt være gipsplade?


Hvis afstanden mellem pladekanten og eksisterende væg kun er 15 cm bliver pladekanten næsten ikke synlig!

Der er sikkert mange måder at gøre det på. En af dem kunne være at opskrue al gipsen så det afsluttes mindre end 15 cm fra væggen. Derefter streger du af hele vejen rundt. Tager din el-stiksav - med klinge for skub!!! - og saver det hele nedefra!

Derefter laves finish på kanten og væv/filt bukkes rundt og afsluttes på oversiden af pladen!

Husk i øvrigt på at den slags indirekte strejflys ned af en væg kan være overordentligt afslørende! :o)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Ja, noget i den retning!

Det gør kanten robust, glat og udjævner eventuelle småbuler ved udskæringen.
Skrevet af Profi på 31 okt 2012 19:40
Tror faktisk også at jeg ville lave det i gips, og så slutte af med sådan en kant fætter på gipsen, så du har noget at spartle ud til....Du kan evnt se forskellige løsninger her http://www.knaufdanogips.dk/Produkt...D=PROD4320

Se jeg anede ikke at der fantes den slags skinner... jeg har kun set dem der bruges på hjørner 

Så er det jo den fedeste løsning, jeg havde selv gang i noget med en vinkelliste af træ, men denne her er da meget mere brugbar. TAK. 

@ Sitting Bull, jeg er klar over at lyset vil afsløre om mine vægge er lige, men jeg skal have natur fliser på dem, og de sladrer forhåbentligt ikke så meget  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også