Transformer til LED pærer?

Hej

Jeg har netop købt en lejlighed hvor der er installeret 12v spotlys, alle med almindelige 20W pærer og GU 5.3 fatning (MR16). Alle spotlysene er installeret med LK IHC trådløse kontakter og dæmpbar styring. Jeg har undersøgt spotinstallationerne og der er en lille transformer ved hvert spot. Der er brugt to forskellige transformere. 
Jeg har taget et billede af de to transformere og vedhæftet dem.

Jeg vil gerne have alle mine lys udskiftet til LED, og har fundet nogle der hedder SunFlux og er dæmpbarer. Jeg ved man skal være opmærksom på minimum belastningen af transformeren? Som jeg kan se, kan den røde af mine transformere klarer fra 0-70W, hvilket er fint? Den hvide fra 20-50W, hvilket ikke er godt nok til LED lys (forbrug <5W)? Jeg kan sagtens dæmpe mine halogenpærer nu så de næsten er slukket, hvilket vel bruger mindre en 20W per sted? Kan jeg godt opsætte en LED pærer på den hvide transformer?

Det drejer sig om 2 spotsystemer med i alt 5 spotnedtag (20W/spot) i hver (altså i alt 2*100W)

Vh Kim


 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Kim.

Jeg kender ikke det helt korrekte svar, jeg har mest forstand på 230V LED

Men hvis du har lyst syntes jeg at du skal kontakte min kollega Jesper Pedersen på tlf. 54460912 som "leger" rigtig meget med LED og han ved hvilke LED som passer sammen med diverse lysdæmpere og LED drivere

Ps. han har også testet samtlige SunFlux LED pærer
  
Med venlig hilsen
Jonas Ebbe

Elartikler med gratis levering i hele Danmark : www.greenline.dk
Blog om Elartikler - Alle kan være med : www.elartikler.dk
LED belysning og LED pærer : www.ledlys.dk
Har du en IHC dimmer UNI400, skal du være opmærksom på at den ikke er kompatibel med LED lyskilder, der er dog meget få undtagelser af LED lyskilder der kan bruges sammen med denne dæmper.

Du skriver at den ene transformer har et minimumsforbrug på 0W, så den vil ikke blive noget problem at bruge. Den anden med et minimumsforbrug på 20W vil heller ikke blive noget problem, såfremt at du minimum benytter 4W eller 5W LED lyskilder, da du skriver at der skal monteres 5 stk. spots på hver transformer.

www.elux.dk - professionel leverandør af LED lys og LED pærer.
Jeg bruger "vedhæft funktionen" kan du se dem nu? eller kan de ses på følgende links:

http://peecee.dk/upload/view/389522
http://peecee.dk/upload/view/389523

 


Har du en IHC dimmer UNI400, skal du være opmærksom på at den ikke er kompatibel med LED lyskilder, der er dog meget få undtagelser af LED lyskilder der kan bruges sammen med denne dæmper.

Du skriver at den ene transformer har et minimumsforbrug på 0W, så den vil ikke blive noget problem at bruge. Den anden med et minimumsforbrug på 20W vil heller ikke blive noget problem, såfremt at du minimum benytter 4W eller 5W LED lyskilder, da du skriver at der skal monteres 5 stk. spots på hver transformer.


Han skriver der er en seperat transformer til hver. Du kan derfor ikke lægge det sammen

Nu ved jeg ikke hvordan det IHC virker, men kan du ikke bare fjerne alle transformer og bruge 230V installation istedet? Dog ved jeg ikke om de kan dæmpes med IHC så.



wwww.elbogen.dk - Din El guide
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis