Installer aftræk i bryggers

Hej.

Nu da vejeret ikke længere er til at tørre tøjet udenfor, er konen begyndt at tørre det inde i vores bryggeres. Det betyder selvfølgelig at der kommer en masse fugt derude, så jeg vil gerne have installeret et aftræk derude.
 
Jeg har desværre ikke selv tid eller lyst til at gå i krig med at lave hul i vores mur, så mit spørgsmål til jer er:

1. Skal jeg have en mure ud og lave hullet i muren for mig, eller er det nemt og hurtigt at lave selv
2. Skal det være en mekanisk eller bare et aftræk
2. Der skal vel en elektrikker ud og sætte den til, hvis jeg vælger en mekanisk.
4. Kan man få ham til at lave instalationen sådan, at der kommer et 230V han-stik på. Så den bare kan stikkes ind i stikkontakten? 
5. Et slag på tasken, hvad vil det så ca. koste at få lavet


Håber I kan hjælpe mig?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan sagtens selv bore det hul, du skal blot leje en borekrone samt maskine hos din lokale trælast. Man kan få nogle soldrevne ventilatiore som man så selv kan sætte op til billig penge. Hvilken type mur er der tale om?

Elektronikteknikeren
Det er nu ikke så ligetil at bore et hul Ø15 - 20cm i en hulmur. Hvis man ikke har prøvet det før!

Men de der betonskærerfirmaer kan nok gøre det for et par tusser!
Aftræk fra et bryggers skal udføres lodret op gennem taget bl.a. for at udnytte skorstensvirkningen og der skal tilføres luft fra de tilstødende rum med f.eks rist dør eller luft under med et areal på 100 cm2.
Udluftning gennem væg giver kun noget hvis det er mekanisk ventilation.

For øvrigt er det en dårlig ide at tørre tøj inden døre!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis