generator

jeg har lidt problemer med en 24 volt generator med ekstern lade relæ hvor nogle har været så venlige at klippe ledningerne til.
Mon der er nogle her inde der ved hvordan det skal samles så den kan komme til at fungere igen
klemmer der er på generator er:
B+
B-
DF
lidt svært at læse men måske D eller et B
på lade relæet står der:
d+
d-
df
altså B+ skal direkte på batteriet
men hvad med resten
tror måske d- skal til stel
men hvad med resten

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
24 V generator på en Golf?

Vi må hellere vente på Polobjørnen.
Mon ikke det hænger sådan her sammen?
PS. desværre ikke mig der har lavet den flotte tegning, men funden på nettet


mvh jens
ser meget rigtig ud men er det ikke noget med at der på nogle generator der ligger lade lampen til stel i stedet for og hvad med ladelampen hvor mange watt skal den være på når det er er en 24volt normal hvis siger man jo ca 5 watt på en 12 volt

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Ja stel kan jo plaseres som det nu passer, men stellen fra generator til batteri, skal være i orden og dimensioneres rigtigt.

Den med ladelampen skulle være ok, når generatoren står stille, får lampen plus, og stellen trækker den gennem generatoren, og ladelampen lyser.
Når generatoren køre, får lampen plus på begge sider, og slukker.

mvh jens
ok så prøver jeg at sætte den sadan til så må vi se hvad der sker.Stel skulle den helst selv finde da den er monteret på motor hvor der er stel til fra - på batteriret

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Hej
Bortset fra at ladelampens ene side skal forbindes til et punkt på tændingskontakten hvor der kun er spænding når tændingen er tilsluttet, er tegningen helt i orden.

Hilsen polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
må heller slutte tråden af med at det hele kom til at virke men men der er nu ikke meget fut i sådan en gl generetor fra engang i først af 70erne max 20 amp tror at jeg vil se om jeg ikke kan finde en der noget større og smække på

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Hej
20 Amp. ved 24 V svarer jo til næsten 500 Watt så det er vel ikke så ringe end da ??

Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis