Bænk i køkken på væggen

Hejsa..

Jeg skal lave en bænk i køkkenet som kan svæve ud fra væggen, dvs ingen ben eller noget. Som en hylde men skal kunne holde til man kan sidde på den. Ca 150cm bred..

Hvad kan jeg hænge den op i som kan holde??
 
Skal laves da der er minimal plads til spiseplads så det smarteste ville være en bænk på den ene side og 2 stole på den anden side..

Kom frisk med ideer

Mvh Kristoffer
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal nok fortælle lidt om væggen. Kan den overhovedet bære?

Bent.
Jeg har prøvet at lave en (meget)hurtig tegning som jeg ville lave den efter.
Hvis din bænk skal være længere, ville jeg sætte flere vinkler på, for at undgå at den bøjer for meget ned på midten. 
Og selvfølgelig er det vigtigt at den er fastgjort til væggen med de rigtige plugs/ekspanditionsbolte så du ikke ender på gulvet med et brag, midt i frokosten 


Held og lykke med projektet



Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
store bæringer og ekspansionsbolte har holdt til 2 "torpedoer" af unger og børnebørn i 22 år
http://www.simaindustri.dk/B%C3%A6ringer.asp

 

Væggen er ganske almindelig mursten..

Tak for jeres svar der er et par fine ideer, Havde lidt selv noget i tankerne som det Henrik tegner.
1.

Køb nogle kraftige hyldebærer dem jeg tænker på er galvaniserede så du kan nemt kende dem, F.eks. ved HN ca 50,- kr stk, & sæt expansionsbolte i muren (i mur-stenen) dermed får du en stærk konstruktion til din bænk.

2 eller 3 stk. (afhængig af forventet belastning)

2.

Du kan også bruge nogle (klæbeankre) glas-ampuller som knuses i hullet og "støber" nogle gevind-stykker i stedet for. (husk at blæse hullet helt rent for støv)

3.

Hvis du har mulighed for at lave hul gennem vægen, gevind stykker boltes på med kraftige skiver, er måske nok den billigste metode, gev. stænger/skiver & møtrikker koster ikke alverden.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
nemlig snedker! Den der maskinhal henrik vil lokke i kristoffer er alt for omstændelig og giver alle chancer for skævheder ... og SÅ har du konen på nakken ...

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis