køb af anden bil

hej vil lige høre jers mening.står og måske ska skift min mondeo ud med en nissan
         primera 1,8 sport fra 2000 kørt 228000 rimlig pæn især inv kun lidt maling fald
         af på begge sider forskærmen. står til 14000 + lev2700 og skal synes nrplader
         skal os købe.den står som den er uden nogen garranti ikke kigge efter eller
         klargjort.

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Køb du dig hellere en bil hos en forhandler til omkring de 35000,00 kr. Det er nemlig hvad du kan recikere at den anden kommer til at koste dig for at gå igennem et syn.
Hos en autoriseret forhandler, får du iøvrigt en form for garanti i et halvt år.
handlen ville være rimelig god hvis den var synet, men nu er den ikke synet så ville jeg ikke røre den.

forhandl om at sælger syner den.
Jeg ville finde en anden bil..

Har du selv en ide om hvad der skal laves inden syn?

En nysynet bil er altid mere værd. så der kan være en grund til at sælger ikke selv syner bilen. Han kan jo nok få lavet den billigere end du kan, her tænker jeg på reservedelspriser, timepris for eget værksted osv. Specielt når sælger selv er forhandler..

Det er vel denne bil?

Hvad med vinterdæk? Service? tandrem? Revnet forrude? 

Hvad med sidste synsrapport?

Hvorfor skal det lige være en Nissan Primera?

Mvh Mærsk

har lige set ovenstående link, jeg ville finde en anden.
Prøv lige at undersøge, hvad reservedele til Nissan koster!!

Med venlig hilsen
ktm

Annonce
Ellers en rimeligt pæn bil - men skinnet kan bedrage.

Du kunne jo få den kørt til et Nissan værksted og få dem til at undersøge hvad den vil koste at syne.

Vil sælger ikke lade dig gøre det skal du SLET ikke røre den .

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

forskærmene er væk, det er konsoller til bag. dæmpere sikkert også ... også så var der det med malingen dengang! Kig nede i hjørnet af minimun 3 ruder. I sidste linie af den tekst der står indprentet i ruden står nogle prikker og et tal. Det SKAL være et nul - ellers er den en overgemt 99

Sælger må ikke sælge bilen til dig på de betingelser han skriver,så den sag er afgjort.
Bortset fra det er det jo udfra nogle billeder totalt umuligt at afgøre om hvordan mekanikken spiller,hvilket må siges at have stor betydning.
René
Biler der sælges på den måde uden form for garanti sælges som regel engros til cvr, nr. det vil sige at du som privat ikke kan anskaffe dig bilen.
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor "bilkyndig" du er, men at købe en bil af den alder uden garanti og syn, vil jeg ihvertfald hvis det var mig, sørge for at den blev Grundigt gennemgået. Og du skal nok også have lyst/evner til at kunne lave noget selv for at det ikke skal blive et dyrt bekendskab ;-)

Håber det var brugbart
NASA
Skrevet af fordmand2 på 29 okt 2012 12:27

hej vil lige høre jers mening.står og måske ska skift min mondeo ud med en nissan
         primera 1,8 sport fra 2000 kørt 228000 rimlig pæn især inv kun lidt maling fald
         af på begge sider forskærmen. står til 14000 + lev2700 og skal synes nrplader
         skal os købe.den står som den er uden nogen garranti ikke kigge efter eller
         klargjort.

Du skriver ikke så meget om hvor du køber bilen ?
Hvis du skal betale lev omkostninger, så er det vel hos en forhandler ?
Hvis det er en forhandler, så burde han levere den til dig nysynet og stå ved en reklamationsret? Den kan vel i værste fald være så ringe at den ikke må køre på vejene  - og hvad skal du så betale 2700 i lev omkostninger for?  Skal du i øvrigt selv betale nummerplade ud over de 2700kr?

Det er en del ting der ikke hænger sammen. Jeg er enig med de øvrige i, at den formentlig er et dårlig køb.
Hvorfor vil han "slippe af med den" som uklargjort uden syn - men stadig tjene på lev omkostningerne?

Hvis du er forelsket i den og har en anden mening, så få i det mindste en bilkyndig til at gennemgå bilen på de kritiske steder.
Siges der stadig ok for den, så argumenter i det mindste at du betaler 14000 kr på bundlinien.

Vil han ikke klargøre eller syne den, så kan du selv få omregistreret bilen i dit navn når du alligevel skal til syn i synshallen og spare det meste af de 2700 kr.

Suzuki GS500 E - 1994
Opel Astra J (P10) 16 XER 1,6 5 dørs - 2013
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også