Kompressor

Kan se der er en del emner omkring området herinde men da de fleste er forældet og stederne folk linker til ikke længere eksistere starter jeg lige en ny.
Jeg har nu i et stykke tid gået og savnet en kompressor. Men f... hvor er det en jungle. Især til de krav jeg har.
Vil gerne have en håndværker model som er nem og flytte, og tage med sig.
Her i starten skal den primært bruges til og rense mine maskiner for træspåner efter brug og andre småopgaver, men den skal også kunne håndtere en sømpistol, kunne pumpe et dæk, og arbejde med luftværktøj som sliber osv. Luftnøgle regner jeg ikke med den skal bruges til eftersom jeg kan bruge det på arbejdet hvis der skal skiftes dæk. (den skal jo som sagt helst have en størrelse der gør at den er mobil) Den skal ikke larme af helvedes til. Men ved også godt en lydløs model er umulig og finde til de krav jeg har.
Og så endelig prisen.
Går en del op i det rigtige værktøj, makita, dewalt, festool, blå bosch osv. men må jo nok erkende at til jeg aldrig vil få brugt en kompressor så meget at jeg kan forsvare en meget dyr kompressor.
Men hvilken skal jeg gå efter? Overvejer også kraftigt brugt men svært og finde lige det jeg søger uden den står mange km fra mig.

Så håber nogen kan hjælpe med svar så jeg får fat i den rigtige kompressor til en pris jeg også kan forsvare ift mit forbrug.

På forhånd tak.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Som du selv nævner er det en jungle.

Søm pistol og samt pust af maskiner kræver ikke det voldsomme luft. Så i og med den skal være mobil, ville jeg andbefale noget i stil med denne.
http://biltema.dk/da/Vaerktoj/Trykluft/Kompressorer/Kompressor-30-20-17641/

Den er naturligvis ikke af de mest støjsvage der findes. Og prisen er os lidt høj synes jeg. Men den laver hurtig luft.


R. C. Nielsen

Hej Onkelroar
Havde selv været inde og se på den omtalte kompressor men synes også selv prisen er lige i overkanten.
Skulle jeg op i det prisleje ville jeg nok hellere vælge denne:
http://www.dba.dk/kompressor-um-20-25s-naest/id-86620265/
Og den står kun nogle få km fra hvor jeg bor.
Kan desværre ærgre mig en del, da jeg for lang tid siden fik tilbudt en lign. kompressor, stort set helt ny for 2000 da det var en håndværker der lukkede biksen ned. Ærgrer mig helt vildt over jeg ikke slog til dengang men havde heller ikke sat mig ind i hvad kompressore egentlig stod til.
Hej Onkelroar
Havde selv været inde og se på den omtalte kompressor men synes også selv prisen er lige i overkanten.
Skulle jeg op i det prisleje ville jeg nok hellere vælge denne:
http://www.dba.dk/kompressor-um-20-25s-naest/id-86620265/
Og den står kun nogle få km fra hvor jeg bor.
Kan desværre ærgre mig en del, da jeg for lang tid siden fik tilbudt en lign. kompressor, stort set helt ny for 2000 da det var en håndværker der lukkede biksen ned. Ærgrer mig helt vildt over jeg ikke slog til dengang men havde heller ikke sat mig ind i hvad kompressore egentlig stod til.
Nej.

Ordenlige kompressore koster. Man kan naturligvis være heldig. Personligt har jeg en stenhøj i værkstedet. Den er dog ikke mobil pga størrelse og vægt. Og så har jeg bare sådan en billig en til lige at ta med hvis det er nødvendigt.

R. C. Nielsen

Hej Handyman

Må jeg foreslå dig at kigge på denne lille handy kompressor fra TJEP.

http://www.traelasten.dk/webshop/vaerktoej%20og%20beklaedning/trykluftvaerktoej?GroupID=881&ArticleID=10660

Her finder du toppen af poppen, til en overkommelig pris.

m.v.h.

Jeper G
Annonce
Hvad med den brugte jeg lunkede til. Er den ikke bedre???
Jo, bestemt en helt anden klasse - og i et andet prisleje

'm.v.h.

Jesper G
Men den er olie fri. Hvad er fordelene og hvad er ulemperne ved det.
Fordelene ved en oliefri kompressor er:
· Den er vedligeholdelsesfri (du skal ikke tænke om der nu er olie på)
· Du kan have den liggende ned, stående oprejst - kompressoren er ligeglad

Ulemperne ved en oliefri kompressor er:
· Den har måske en kortere levetid, idet cylinderen ikke kører i oliebad
· Du skal sørge for at aftappe vand.
Den tjep kompressor er da alt for lille i tanken. Der er ikk engang luft nok til at pumpe en cykel op uden den skal starte. Den er sikkert fin til en søm pistol og til at puste lidt, men så er det vidst os det.

R. C. Nielsen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis