Hjælpedims til åbning af køleskab

Hej.
Beklager hvis denne tråd er kommet i forkert katagori.
Vi har fået nyt køkken med indbygget køleskab i et højskab.
De nye køleskabe suger så kraftigt vacum, at man skal tage fat med begge hænder, for at åbne lågen, hvor køleskabsdøren er fastgjort på.
Har spurgt køkkenfirmaet om der fandtes en løsning, men nej, ikke udover en fodpedal. Og det skal vi ikke have !
Mener, vi kan sende en mand til månen, men ikke finde en dims til at hjælpe med at åbne..
En slags omvendt dørpumpe..
Nogen der kender noget til noget ?
På forhånd tak

 The day you quit is the day you lose.
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu ved jeg ikke hvad det er for et køleskab du har fået men det lyder da noget ekstremt. Jeg har købt et Gram A++ køleskab for et års tid siden og har aldrig oplevet det vacuum du omtaler. Det sker tilgengæld med fryseren, hvis man åbner og lukker og kort tid efter åbner igen. Er temperaturen mon korrekt indstillet?
har du tjekket om drænhullet fungere ? hvis det er stoppet kan vaccum god være en strid omgang.

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Drænhullet er helt ok, 3 uger gammet køleskab.
Det er et simens, må indrømme jeg ikke kan huske model.
Hende fra køkfirmaet sagde de har hørt det før, at det suger kraftigt vakum..
Det er ikke selve køkkenskabslågen, den åbner fint.

 The day you quit is the day you lose.
Det kunne jo godt være, en fejl ved afløbsslangen, som kunne være klemt eller lignende, så der ikke er fuld gennemgang.
Mit køleskab er et Simens K138RA50 til integreret låge, og ligner umidelbart dit, mit er knap ½ år gammelt, der har aldrig været problemer med at åbne det.

mvh jens
Annonce
Dræn er ok.
Det er et køkken med grebsfrie låge, så det er jo nok lidt sværer at åbne end med greb.
Men mener ikke man skal stå og bruge begge hænder og trække til.
Søger en løsning i form af en slags pumpe der kan fastmonteres øverste i selve køkskabet og hjælper med at åbne.

 The day you quit is the day you lose.
Hvis drænet i køleskabet er åbent og i orden, kan det ikke lade sig gøre at opbygge dette vacuum.
Jeg har det også med mit Electrolux, og så må jeg lige blæse drænet igennem med lidt trykluft. så går det fint igen i en rum tid.
Drænet sidder formentlig nederst og bagerst inde i skabet.
Da det er et helt nyt skab er det formentlig fordi afløbsslangen er bukket og blokeret, og så skal skabet ud for at rette problemet. Det gider sælger ikke og derfor får du en sang fra de varme lande.

Med venlig hilsen
ktm

 

ktm, ok, så skal have skabet ud og se om afløbsslangen er bukket..
Håber sørme jeg kan få bikset det skab ud.
HVIS slangen er ok, og drænet er ok. Hvad djævlen kan det så være ?

 The day you quit is the day you lose.
Hej
Har et Liebherr køleskab. De har løst prblemet ved at grebet aktiverer to fingre der går ind og trykker døren fra når der åbnes.

hilsen 

 varmetossen

Mine forældre har for nyligt købt et stort Vestfrost køleskab, der var også problemer med vacum.
Det blev løst ved at de ved elektrikeren fik en lille glasklar firkantet dims, - højde ca 20-25mm og 3-4mm på begge sider, - den blev limet på forneden i skabet ca 20-25 cm fra hængselssiden, - således at gummilisten lægger an mod den.

Den firkantede profil gør at listen ikke kan suge sig så hårdt fast, og lågen er dermed lettere at åbne.
Du kan lave en lille test om det virker for dig, ved at tape en tændstik eller lignende fast.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis