Hjælpedims til åbning af køleskab

Hej.
Beklager hvis denne tråd er kommet i forkert katagori.
Vi har fået nyt køkken med indbygget køleskab i et højskab.
De nye køleskabe suger så kraftigt vacum, at man skal tage fat med begge hænder, for at åbne lågen, hvor køleskabsdøren er fastgjort på.
Har spurgt køkkenfirmaet om der fandtes en løsning, men nej, ikke udover en fodpedal. Og det skal vi ikke have !
Mener, vi kan sende en mand til månen, men ikke finde en dims til at hjælpe med at åbne..
En slags omvendt dørpumpe..
Nogen der kender noget til noget ?
På forhånd tak

The day you quit is the day you lose.
Hej. Beklager hvis denne tråd er kommet i forkert... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke en dims til at forcere lågen op du har brug for. Her kunne affyringsraketten fra et katapultsæde ellers gøre god gavn, hvis den bliver anbragt vandret.
Det er vacumet, der laver balladen, og det er derfor her problemet skal løses.
Hvis, som skrevet ovenfor, drænet er åbent, så kan der ikke opretholdes vacum i ret lang tid. Trykket vil udligne gennem slangen, og så er problemet løst. Det kan være der sidder lidt is i drænet, og så virker det heller ikke.
Vacumet opstår når lågen har været åben og skabet er fylde med varm luft, som ved afkøling trækker sig sammen. Det kan tage et minut eller tre, ikke mere.
Du kan checke drænet ved at hælde vand i "tagrenden" under fordamperen/kølefladen. En dl eller halvanden skulle række. Løber vandet af, så er slangen ok. Det kan gøres uden af bakse skabet ud.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Min gamle Mor har et Gorenje køl/frys skab, ca 2 meter højt  !  !  !

Da hun havde svært ved at åbne døren til køleskabet, monterede jeg en strimmel isolerings bånd - hvid farve og ca. 20 mm bred hele vejen rundt på skabet, der hvor magnetlisten ligger an når døren lukkes.

Det reducerer magneternes kraft lidt, og døren lukker stadig tæt.
Husk at affedte kanten med noget Benzin før montering - og så findes isolerings tape i farver og bredder, der passer til skabet.

Tak Utzon-25. Virker perfekt👍🏻👍🏻👍🏻

Bh. Simon
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis