Tilslutningsmetode til lampeudtaget

Hej, jeg er stadig under oplæring og jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med denne opgave.

Egendomsoplysninger:

Egendommen er 8 meter bred og 35 meter lang. Kontor samt toilet og køkken skal være tilsammen 8 bred og 5 meter lang. El-tavlen befinder sig i kontoret på kanten af egendom.

Opgaven:

Du skal tilslutte strøm til ca. 24 lampeudtag, 2 til kontor tilknyttet 1 afbryder, 1 til toilet tilknyttet 1 afbryder og 1 til køkken tilkyttet til 1 afbryder samt 20 lampeudtag til lager tilknyttet 2 eller 4 afbryder. Alle lampeudtag skal have en Pl-dåse.

Spørgsmål:

1.       Hvilken type kabel/kabler vil du tage fra el-tavlen og hvor vil du føre den hen til?

2.       Skal strømledning tilsluttes direkte til lampeudtaget eller først til afbryder?

3.       Hvor mange lampeudtag kan du maksimum tilslutte til 1 afbryer, når der er tale om 230V?

4.       Fortrækker du 2 eller 4 afbryder til de 20 lampeudtag i lageret og hvordan vil du føre ledningerne?

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1. Da det er til lys installtion skal der anvendes 3g1,5 til strøm fra tavlen til lampeudtag eller afbryder
2. det er lige meget, eneste vigtige er at der er en 5g1,5 mellem afbryder og lampeudtag dog med få undtagelser
Hvis du fører strømmen ind i lampeudtaget og ikke skal have noget stikkontakt under afbryder kan du nøjes med en 3 leder i mellem
3. På en afbryder kan du tilslutte så mange som 10A sikring kan holde til
4. Kommer an på sitiationen i lageret, og hvordan lamperner er placeret hvilke lamper er det osv 
  

wwww.elbogen.dk - Din El guide
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis