Hvad gør jeg med mit udbrændte bilvrag efter tyveri.

Hejsa

For en uge siden fik vi stjålet vores Toyota Corolla st.car fra 1997, det var nok nogle unge drenge fra lokal området der skulle ud og havde sig en joy ride... sådan ser det ud fra skaderne før bilen blev totalt udbrændt.

Vores udfodring står nu i at få bort kørt den totalt udbrændte bil der står på et sti system hvor man godt kan komme til med en autohjælp bil, men Hvidovre Bilskrot har meddelt os at de ikke kan køre den væk da de kun har slisker bagpå og rettet i vores bil er væk (således som alt andet inde i kabinen) det ene fordæk er fladt så derfor kan de ikke hive den op på deres bil..

Nu står vi så der med et bilvrag vi ikke kan komme af med. Hvidovre Bilskrot sagde vi kunne forsøge at kontakte DAH.DK men de ville nok bare ryste på hovedet (også..)

Vi har kun ansvars forsikring på bilen og ikke noget abonoment hos nogen af autohjælp selskaberne. (fdm/falck/dah...)

Nogen derude bag skærmene som har råd, erfaring til havd man så kan gøre.

Mit umiddelbare næste ville være at gå op på en falck station nærtved og høre om de kan hjælpe.




I am so full of it.....

29 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er fanme synd for jer

Dengang vores bil blev total skadet kunne rattet eller hjul hverken det ene eller andet, men den ladvogn (dansk autohjælp) der kom ud, han var squ ligeglad det og spillet trak den bare op og den kom faktisk lige op...

Held og lykke i hvert fald med jeres...


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

har du prøvet at høre Jernkællingen ? bare de ka komme ind med lastbil, så henter de alt hvad der er fornuftigt jern.

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Har du ikke bilen kaskoforsikret, hvis du har det, fjerner forsikringen den.

Det ser nu ellers ud som om, den sagtens kan trækkes op på slidsker.
Hvormange hjul er flade?
mvh jens
@Je_ns, kun det ene forhjul er fladt. Som jeg skriver har vi kun ansvar på den, så vi skal selv stå for at betale.

@Gert M. Jernkællingen tager ikke bilskrot iflg. deres hjemmeside hun vil kun ha rent jern......

@MLU. Af hjertet Tak!

@rasbak, jeg tror ikke man kan montere noget på den mere, men det kan blive løsningen i den sidste ende med donkraft og spil træk men nu må jeg se om hvad der kommer af forslag.
Ja det er nogle møgunger, ved faktisk hvem det er nu (to knægte 16år, den ene ude på prøveløsladelse..) Men kan ikke gøre noget da både de og deres forældre er helt uden for pædagogisk rækkevide (og mine børn skal forsat kunne færdes i området..) og jeg har ikke nogen konkrete beviser. Så vi må bare bide det sure æble og komme videre

I am so full of it.....

Annonce
he he ... hun hentede da en parteret rendegraver for mig, eneste krav var at den var tømt for olie.

hende side er lidt spøjs, for det er både ja og nej tak til skrot-biler. prøv at sende hende en mail hun svarer næsten hele døgnet :-)

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Den bil er lige til at trække op på ladet med et spil. Jeg har set biler der var mere smadret end denne blive trukket op.

For noge år siden kørte en løbsk førerløs bil ind i min søsters hus og havnede med enden i vejret nede i deres kælderskakt og den autotransporter fra Falck der fjernede den havde en lille kran monteret der kunne hive den op.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

@Weizio, jeg vil mene du har ret og tror bare Hvidovre Bilskrot ikke syntes det var umagen værd eller sådan noget. Det lever måske af at sælge delene fra bilen og vurderede at prisen de ville tage på 800kr for at hente den ikke var nok da der ikke var nogen dele at sælge fra bilen. måske..

@Gert.M Jeg prøve at skrive til hende.

Uanset hvad så skal jeg jo af med den når den først er kommet op på et fejeblad og troede lige at jeg havde løst dette med Hvidovre Bilskrot, så nu skal jeg udover fejebladet også finde en skrot plads der vil tage imod vores gamle tante toyota der har tjent os så godt i alle årene.

I am so full of it.....

Magen til vrøvl er det længe siden at jeg har hørt,hvis det var på grund af et pynkteret hjul,kunne de smide en rulleskøjte under og fjerne vraget på 0,5,for det er vel ikke fordi at de er bange for at lave en skade.
René
Hvis bilen er indregistreret, skal du have din skrotningspræmie!!

De her reklamerer direkte med at afhente skrotbiler: http://www.bil-skrot.dk/

Kan de ikke komme ind til den, så sæt dog et hjul på den og træk/skub den ud til mere farbar vej.
Få evt. en med en ældre 4x4 til at trække den ud, med en meget kort strop.
Hvis du skal dreje hjulene kan du vel komme til med en rørtang på stumpen, hvor rattet engang sad?
Man skal altså være noget af opgivende sjæl, hvis man som proff. ikke kan tumle den smule bil.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 19 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis