Radiatorproblem

Nu er kulden ved at nå min lejlighed, så det må være tid til at få varme på. Ligesom alle de andre år, så virker termostaterne ikke ordenligt efter at have været slukket længe. Så nu vil jeg høre om der er en nem løsning på problemet.

http://img688.imageshack.us/img688/3869/dsc0009hj.jpg

Problemet består i at den lille "tap"(aner ikke hvad den hedder) man kan se på billedet ovenover, har sat sig fast. Jeg plejer at give den et par dask med en hammer til der kommer lidt bevægelse i den, men det ender som regel med at der er fuld knald på varmen, eller ingen varme. Er der en nem løsning?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Problemet består i at den lille "tap"(aner ikke hvad den hedder) man kan se på billedet ovenover, har sat sig fast.

Giv den en lille dråbe olie inden du begynder at motionere "tappen", så skal den nok bevæge sig. Hvis termostaten så ikke virker, skal du have pakdåsen skruet ud og have motioneret gummimembranen, som sidder indenunder med en stump genstand. Så skulle det gerne virke. Hvis du søger radiatortermostat der på siden får du en masse gode råd.

fase
Fidusen er ikke at lukke om sommeren. Varmen er alligevel lukket om sommeren så der er ingen grund til at lukke.
Lukker du for varmen før der bliver lukket i ejendommen, kan du bare lukke og evt. motionere den en pr. md og så åbne op når de lukker.

it is better to burn out than to fade away
Pil dem ud og sæt nogle nye i.. // Jan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis