Støbning af betongulv med fald og gulvvarme

Hej LDS'ere

Først en stor tak for svarene på mine tidligere spørgsmål om mit badeværelsesprojekt. Det har været en fantastisk hjælp.

Jeg er ved at renovere et lille badeværelse på bare 2,7 m2. Jeg har banket det gamle betongulv op og fået en vvs'er til at installere nye vandrør og afløb (unidrain). 
Planen er så at lægge lidt afretningsgrus, så 200mm eps80 flamingo, så rionet, og til sidst ca 100mm beton med ensidigt fald mod unidrain.
Men jeg skal også have lagt elektrisk gulvvarme, og det er her jeg bliver meget i tvivl. Skal jeg nøjes med at lægge ca 80 mm beton og så lægge varmenettet ud, og så et slidlag ovenpå? Eller hvordan griber man det normalt an?

En anden ting jeg går og spekulerer på er, at jeg har læst at rionettet skal opklodses ca 2 cm fra flamingoen. Men når det står på disse klodser kan jeg vel ikke længere gå på det uden at klodserne presses ned i flamingoen? Jeg bliver nødt til at kunne gå på det når jeg skal ind med betonen

På forhånd tak for hjælpen
Rick
Hej LDS'ere Først en stor tak for svarene på... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er en Devi gulvvarme måtte. Den klistrer på bagsiden så det skulle være ret let at rulle ud og klæbe fast.
Der er en vejledning her: http://devi.danfoss.com/NR/rdonlyres/47186F6B-EC1F-4747-A51D-43F27BE8E1AF/0/Brochure2011Devi6sinstall_brochure_web.pdf

Der står der at man kan bruge selvnivellerende spartelmasse (punkt 7)
Devi har også en installationsvideo på Youtube. Her lægger de fliser direkte oven på måtten på et badeværelse. Men det betyder jo at der enten ikke er nogen vådrumssikring, eller at varmemåtten ligger over vådrumssikringen. Det vil sige vand kan løbe ned til elmåtten.
Devi video: http://www.youtube.com/watch?v=jfHp__egrAM
man må gerne ligge varmemåtten oven på vådrumsmembranen..

Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Skrevet af Gregeren på 11 nov 2012 18:50
man må gerne ligge varmemåtten oven på vådrumsmembranen..


Ok. Det havde jeg godt nok aldrig troet.
Strøm i en vådrumszone lyder ret skræmmende.

Hvis jeg nu bruger selvnivellerende spartel ud over måtten, så kan jeg lave vådrumssikringen øverst. Spørgsmålet er bare om man kan lave fald med selvnivellerende spartel?

Det kan man sagtens, tjek alfix.dk

Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også