Vejrstation til måling af temp, luft fugtighed og andet

Jeg er på udkig efter en vejrstation eller lign. til at holde øje med både inde og ude temperaturen, samt luftfugtigheden. Der må gerne være en eller 2 inde følere med så jeg også kan måle temperaturen i et andet rum end der hvor den står.  
Hvilken vejrstation har du selv, og hvad synes du er godt/dårligt ved den, og kan den evt anbefales? 
Man kan få nogle med indbygget radio, men går ikke ud fra de spiller særlig godt, så der købes nok en DAB radio senere til at dække det behov.

Jeg har et prisniveau der hedder maks 500.-
Den skal kunne køre trådløst (på batterier) men må også gerne kunne tilsluttes 230V
Der skal være hygrometer i
gerne nogle dags prognoser for de følgende dage. 
andet lir som kunne være sjovt at have på :p 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Men så er det da bare med at komme igang. 

Min vejrstation består af et antal vinduer og registreringen består i om der er godt - eller dårligt vejr! 

Men mon det måske er hos Danmarks Meteorologiske du skal starte!

Har to 'no-name' vejrstationer købt i ALDI til vel godt 200. De er med radiostyret ur, ekstern trådløs sender, inde-ude temp, barometer og forecast - har fungeret rigtigt godt. De fås rundt omkring jævnligt men mon ikke der snart dukker en eller flere op her til juletid. Det gør sikkert ikke den store forskel om du køber en til 250 i ALDI eller 500 hos en anden forretning.
Blir du grebet af det og har pengene vil næste trin være en weatherstation fra Davis

/bjørn

Hej. Vi har en Rosenborg med temp ude og inde, regn og vindhastighed, ikke retning. Havde en gang en Ventus med det hele, men den røg desværre på gulvet. Området er facinerende, og vil man der op fås modeller der kører via computeren. Jeg synes dog bare det er fint det er station man lige kaster et blik på når man går forbi.

Hilsen

 varmetossen

Vi har en par år gammel model fra OBH...http://stoevsugerposen.dk/ure-vejrstationer-770/vejrstationer-772/obh-nordica-vejrstation-inde-ude-mur-type-4887-3058.html

Jeg kan desværre ikke anbefale denne model (den er heller ikke at finde på deres hjemmeside mere). Først gik udeføleren i stykker og blev ved med at måle 25-30grader, hvilket jo kan være meget godt, men når græsset er hvidt, ja så falder troværdigheden...

Den skulle efter sigende have kontakt til det store ur i Frankfurt, men den taber ca 2-3 minutter om måneden, og den har aldrig hørt om sommer/vintertid.

Jeg har prøvet at skrive en mail til OBH om mine problemer, men de henviser bare til der hvor jeg har købt den, så kundeservice er åbenbart ikke deres stærke side 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis