vedr ekstern hard disk /Router

Hej !
Har netop købt en anden router D-Link N300 Dir-655

Der er angivet at man kan koble en printer eller en ekstern harddisk på via usb og dele den

Har nu prøvet at koble en harddisk på usb porten men kan ikke finde den   er der en venlig sjæl herinde der kunne være behjælpelig ,og guide mig lidt videre (er ikke den store pc doktor)

På forhånd tak

Tim  

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er heller ikke den store nørd, Men har du prøvet at gå på start og derefter på computer, der skulle du gerne kunne se hvad der er koblet på din computter.
Hej

Ja det er jo det første sted man kigger ,men den findes ikke så der må være noget opsætning der er forkert

Tim  

Skrevet af svalebo på 28 okt 2012 08:46
Hej !
Har netop købt en anden router D-Link N300 Dir-655

Der er angivet at man kan koble en printer eller en ekstern harddisk på via usb og dele den

Har nu prøvet at koble en harddisk på usb porten men kan ikke finde den   er der en venlig sjæl herinde der kunne være behjælpelig ,og guide mig lidt videre (er ikke den store pc doktor)

På forhånd tak
Hej Svalebo
det kan fint lade sig gøre ( har selv samme router og bruger det også selv )
Du mangler blot et lille program som hedder "shareport"  har forsøgt at vedhæfte det, men det lader sig ikke gøre, så i stedet får du et link her til hvor det kan hentes  ----
http://drivers.softpedia.com/get/Ot...-114.shtml 
Når du har installeret det dobbeltklikker du bare på ikonet, så dukker der en lille meny op midt på skærmen og der kan du dobbeltklikke på det du har tilsluttet i USB på routeren så starter det.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
For lige at være helt sikker så har du vel strøm på din nye HD.
René
Hej Svalebo

Har selv samme router og det er helt rigtigt hvad Polobjørn siger. Du skal bruge programmet shareport til og finde og bruge harddisken. Står også i din opsætningsmenu af harddisken men er vel det sidste sted man kigger. :-)
Og hvad ALB69 siger så er det ikke nødvendigt med strøm til harddisken hvis det er af den type der trækker strømmen via usb. Jeg har selv 2x 1 tb harddiske sat på der trækker strømmen via usb fra routeren. Så ingen ekstra irreterende ledninger.

Annonce
Hej Igen
Ja så lykkedes det at finde den via det program som polobjørn henviste til ,MEEEN den åbner ikke nar jeg klikker på den
skal man sætte nogle porte op eller ??? er lidt på bar bund i det her ,men ku jo være fint hvis jeg kunne nå frem til en løsning så den også kan åbne HD en .. kan lige nævne det er en PackardBell Carbon 2 TB

Vedr. strøm er den selvf. koblet til og har noget powersave indbygget

Mvh. Svalebo

Tim  

Hej
Du skal starte "shareport" - så kommer der en dialogbox op nede i bunden af skærmen i højre side hvor der står hvad shareport har fundet - så dobbeltklikker du på oppe i den meny du har mit på skærmen og så burde det virke !
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis