Garage-tegning ?

Hej !

Har før fået god hjælp herinde mht vores garage byggeri.
Så måske vi kunne få en til at løbe dette igennem

Vi står og skal bygge garage/skur snart (fundament gerne inden nytår

Der er besluttet, og bygge garage/skur i forlængelse af vores hus.
Taget bygges sammen. (samme spærtype (25 grader) som vi har på huset, samt samme tegl)
Spær sættes med 99 cm mellemrum + lægter/lister

Udfra vores skitse kan vi holde garagen under 50m2.
(Skuret er ikke så stort, men der kommer et andet skur i haven til havemøbler, cykler osv)

Væggene var planen at opbygge i 2" x 6" bjælker (50-60 cm mellemrum), så vi bagefter kan smide
150 mm. isolering ind. Yderbeklædning bliver nok klinkebeklædning + vindpap.
Over de 2 porte var planen er større limtræsbjælke.

Portåbninger er lavet så de bliver 2,5 m hver, og garagen er 5,2 m dyb (ved godt det ikke er meget - men forsøger at holde det hele under de 50 m2

Det er blot en meget simpelt tegning vi har lavet - Blot for at høre jeres mening.

- Vil dette løsning virke (kan de 2" x 6" f.eks bære tegltaget - Spær bestilles samme sted som dem vi har på huset. ??

- Og er det korretk forstået af hvis vi laver færdige tegninger, placeing, snittegninger osv og så sender til kommunen, og ikke hører noget inden 14 dage(+post tid), så kan vi gå igang ??
(Afstand til naboer, afløb, diverse iht. lokalplanen overholdes selfølgelig)

På forhånd tak

./. Se vedsendte billede
(Stor format her: http://gupl.dk/686529/






Mvh Thomas

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der kommer selfølgelig også en dør til skuret, og en fra garage , og til skur.
Er bare ikke tegnet på

Mvh Thomas

Jeg lavede et lignende project, for et par år siden, jeg afleverede selv tegningerne på kommunen, så kikkede de lige tingene igennem for fodfejl.

Måske du lige skulle overveje, om 5.2 m i længden, vil fungere, det afhænger selvølgelig af hvor lang din bil(er) er.
Min er godt 6 m, og det er da ikke ovevældende, så er det enda kun til  Corollaer.

mvh jens
5,2 meter er godt nok ikke meget!

Jeg ville nok overveje at flytte skillevæggen ind til skurer eller fjerne den helt. Du kan jo stadig bruge endevæggen til hylder og reoler (evt. En ekstra kummefryser) Og hvis du alligevel ikke skal have cykler stående op ad bilerne...

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

5,2 meter er godtnok ikke meget. Men en almindelig standardparkeringsplads i DK er ca. 2,5x5,0 meter. Og en alm. mellemklassebil 4,5 meter lang.

Men, som det forelsås, lav hele tilbygningen som garage og indsend anmeldelse om garagen alene! (Den skillevæg kan du altid sætte op - eller la' vær')

Den eneste forskel mellem under eller over 50 m2 er i øvrigt blot ansøgningen! Og måske at det i din kommune koster mere at søge om byggetilladelse end at anmelde.

Måske skal du bruge en ansøgningsblanket fra din kommune og måske er det ikke nok at skrive "(Afstand til naboer, afløb, diverse iht. lokalplanen overholdes selfølgelig)" - i den! :o)

Skal porten kunne lukkes, og man skal kunne passere bag eller for om bilen, dur det ikke ret godt med 5,2 m
Ja det vil være ærgeligt ikke bygge garagen over 50m2, bare for at det skal gå hurtigt, kunne den blive så meget større at redskabsrummet, kan ligge i siden,  istedet foran bilen, vil det jo være perfekt.


mvh jens
Annonce
Hej !
Tak for jeres svar.

Har taget det til eftertragning, så vi bygger den lidt større (7,43 x 8,00 meter)
Så bliver garagen også ca 7 meter dyb.

Og skuret bliver lavet ved siden af .

Mvh Thomas

Mvh Thomas

Det lyder som en god beslutning, det vil du bestemt ikke fortryde.

mvh jens
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis