Mus!

Hej alle.

jeg har fået en mus i min garage, ved det er en mus og ikke en rotte.
kan jeg se på dens afføring.

har sat fælder op, 2 stk.

og hver eneste dag lægger jeg ny foder på fælderne, iform af fuglefrø. og næste dag er frøene væk, uden at fælden er smækket.

kan en mus virkelig være så let at den kan gå på fælden uden at den smækker? fodret er fordelt sådan at hele for kroppen ihvertfald skal langt ind over fælden.

Hvis ikke må jeg jo bare affinde sig med at der bor en lille mus i garagen.

hellere en mus, end en rotte

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Smæk fælde duer ikke nu om dage, hverken dem af plastik eller efterligningen af træ. Jeg tror simpelt hen at musene holder bal på dem hver døgn.
Du skal bruge den type hvor musen fanges i et rum det er det eneste der duer, og så skal du fordre dem med et godt stykke chocolade. De har især en meget stor forkærlighed for blød nougat.
Men det hjælper altså ikke at slippe dem løs inden for 2 km. fra din garage. Jeg slipper dem løs på græsplænen, og de når sjælden at løbe 10 m. så har hunni taget dem.
okay, så må jeg have fat i sådan en, måske skulle jeg bare lade den være.

er der ikke noget med at så længe man har mus, så får man ikke rotter? :-)

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Skrevet af Maleren. på 26 okt 2012 15:37
okay, så må jeg have fat i sådan en, måske skulle jeg bare lade den være.

er der ikke noget med at så længe man har mus, så får man ikke rotter? :-)

Omvendt

Man kan også få sådan nogen fælder de skal stikke hoved ind i for at få maddingen, også udløser fælden, min mor brugte dem i deres skur, det virkede fint. hendes var der 4 huller i så der kunne sidde 4 mus, der sad som regel 2 hver gang indtil de var væk..

Jeg har haft fint held med smækfælder på rotter, men de skal indstilles rigtigt så der kun skal en meget let berøring til før de udløser.
Før vi fik kat (det dumme kræ fanger alle musene) brugte jeg de små smækfælder, af træ, jeg brugte leverpostej, som blev trykket godt fast, så kan musen ikke spise godterne, uden fælden smækker.
Mvh jens
Når katten ikke kan komme til musen, f.eks. fordi de er inde under køkkenskabene, sætter vi nogle smækfælder af plastic, som vi kan købe i Bauhaus. Som madding bruger vi en rosin, sat godt fast i hullet til madding.
Det virker fremragende, og rosinen kan genbruges måned efter måned.
Den type fælde skal ikke stilles med risiko for at få hugget sine fingre af, men skal blot vippes i stilling, helt udramatisk og smasker musen omgående så de ikke kan løbe med fælden.
Det er lige før den gamle kat kan pensioneres!

Det kan være meget usundt med mus i garagen. Mus kan få appetit på ledninger i biler og andre maskiner, og det er ikke en vindersituation.

Med venlig hilsen
ktm

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
nå okay, så må jeg hellere få den dræbt!!


#KTM nu har jeg ikke bilen i garagen, men forstår din pointe, firmabilen begyndte pludselig at lyse i displayet, pga fejl i udstødnings systemet! den kom til mekaniker, og de kunne fortælle at en gummi slange var bidt over af mus, de kendte godt til problemet, det viser sig at i en vw caddy er alle slange lavet på fiske olie!!

de fortalte de problemer med oddere der har guffet dem i sig :-P

skørt!

og nej min firma bil, står ikke derhjemme, så min lille mus har ikke været i den. ;-)

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

Skrevet af Pizzabager på 26 okt 2012 15:48

Omvendt

Man kan også få sådan nogen fælder de skal stikke hoved ind i for at få maddingen, også udløser fælden, min mor brugte dem i deres skur, det virkede fint. hendes var der 4 huller i så der kunne sidde 4 mus, der sad som regel 2 hver gang indtil de var væk..

Jeg har haft fint held med smækfælder på rotter, men de skal indstilles rigtigt så der kun skal en meget let berøring til før de udløser.
Men den slags mussefælder som din mor brugte er forbudt i dag, da de ikke dræbte musen men kvalte dem meget langsomt til døde. Smækfælderne er heller ikke altid lige efektive syntes jeg, der er ikke slagkraft nok i dem mere. De skal slå så hårdt at ryggen knækkes på musen, jeg har et par gange oplevet at musene stadig var levende, ja engang sad musen fast i halen.

Min søde hustru fandt engang en mus i vaskekælderen. Hun fangede den i en spand og lukkede den ud. Akja, de blødsødne kvinder. en anden en havde hentet katten og ladet den få sig et måltis varm mad!

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

hej alle.

her til morgen lå der en stor mus i fælden.

den har fået knækket nakken med det samme, så den har ikke lidt.

men synes ny stadig, det er lidt sørgeligt.



kald mig bare kælling.

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

Du må da gerne hente alle dem du vil hos mig, hvis du syntes det er synd at aflive dem. Jeg bor i et ret gammelt hus der er bygget uden egentlig grundmur, så her vrimler med mus alle vegne. Jeg kan tydeligt høre dem når de gnaver i mine paneler og murværk.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også