Mus!

Hej alle.

jeg har fået en mus i min garage, ved det er en mus og ikke en rotte.
kan jeg se på dens afføring.

har sat fælder op, 2 stk.

og hver eneste dag lægger jeg ny foder på fælderne, iform af fuglefrø. og næste dag er frøene væk, uden at fælden er smækket.

kan en mus virkelig være så let at den kan gå på fælden uden at den smækker? fodret er fordelt sådan at hele for kroppen ihvertfald skal langt ind over fælden.

Hvis ikke må jeg jo bare affinde sig med at der bor en lille mus i garagen.

hellere en mus, end en rotte

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

Hej alle. jeg har fået en mus i min garage, ved... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej. Har lige fået lidt mus igen. Er det på gulvet har en speciel kat vi henter og der går ikke 15 sekunder før det er overstået. Er det på køkkenbordet er det en smækfælde med et stykke pommes frites i. Det kan de ikke modstå.

Hilsen

 varmetossen

Fløde chocolade kan de heller ikke lade værer Godt trykket fast i hullet på fælden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg bruger træ-klapfælder. Det gør ret nas, når sådan en smækker over mine fumlefingre... :-/
Jeg bruger rosin som er lidt sej i det, kontra pølsestykker og ost. Det gør at de skal kæmpe lidt mere, for at få det fri. Og så klapper den.

Jeg har en musefælde stående på i garagen. Sommetider er der ikke engang madding på den. Men musene har åbenbart så travlt, at de ikke altid ser sig for...

Og så plejede jeg at smide dem op i skoven. Det er jeg stoppet med. For min ellers velopdragne hund, kommer troligt tilbage med dem og lægger dem på dørtrappen  


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Angående fangst af mus,så fanger vi dem i en såkaldt "levende" fælde. Det vil sige at de går ind over en vippe og så kan de ikke komme ud igen! Der har til tider været 4 mus på en gang! Vi bruger hasselnøddekerner,det kan de ikke modstå.Så kan vi også hurtigt kontrollere,at hvis man ikke kan se nøddekernerne igennem tremmerne,så er der mus i.

prip

hej

Har i et par dage været plaget af en klog mus der væltede plastikfælden inden den fortærede lokkemaden.

Købte 2 sæt forskellige fælder og lavede små kasser til at stille fælderne i. Alle fælder blev "ladet" med forskelligt lokkemad, og kom

idag hjem til en meget død mus, den foretrak Nøtte smørepålæg til det sidste.!!!

mvh snedkeren

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også