alumast, lukke huller efter udboring af popnitter

Hej, min gamle mast fra 1974 har en del ting påmonteret, som jeg ikke bruger mere, blandt andet diverse spil, plader, øjer etc.

Jeg har tænkt mig at afmontere alt, hvad jeg ikke bruger for at fald etc ikke hænger unødigt fast og for overskuelighedens skyld. Det mest er popnittet på.

Efter udboring af nitterne, hvordan lukker jeg så hullerne masten igen?

Jeg husker en tråd et sted, hvor een eller anden nævnte noget meget stærkt materiale til spartling af huller i alu-master, men kan desværre ikke længere finde den.

Hvor stort et bor udborer man popnitter med i forhold til hele popnitte-hovedets størrelse?

På forhånd mange tak for svar!
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal faktisk ikke have så stort et bor, kun lige en mm. penge større end hullet nitten er trukket med. Og så vil jeg da anbefale at sætte nye nitter i igen. Det holder ikke med spartelmasse i længden. Husk at det skal være monel nitter endelig ikke dem du almindeligvis kan købe for billige penge, de laver mere skade i masten da de starter med at tære meget hurtigt.
Det er bedst ikke at bore hullet større op, en det er i forvejen, evt starte med et 3,0 mm bor, 3,3 mm det er normalt mindste størrelse af popnitte hul)
(Men sidder der et beslag, som skal kasseres, kan du med forsigtighed bore hovedet af nitten med en bor der er lidt mindre end nittens hoved, men pas på ikke at bore hele vejen igennen.)

Ja du skal bruge Monel popnitter, som du kan købe hos din lokale båd puscher.

mvh jens
Men smid dog ikke spil og beslag ud, der er sikkert nogen der gerne vil købe det, så billeder og DBA eller G&G er vejen frem.
Tak for rådene, det var lige det, jeg skulle bruge.

Og spillene, de er allerede tænkt ind i andre planer jeg har, men i øvrigt tak for rådet med salg!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også