Badekar afløb til ukendt badekar :-)

Hejsa

Skal til at lave første sal badeværelse, hvor vi afsætte plads til et badekar.

Men uden at kende model/fabrikat idag, hvad gør man så med afløbs placering?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sådan: http://www.billigvvs.dk/ProductFiles/Ifobade1400.jpg

Eller fald på gulvet - mod gulvafløb!

Eller tømmes med dykpumpe! .o)
Hvorfor det?

Vel ikke fritstående badekar? Som f.eks. dette:
http://www.billigvvs.dk/Badevaerelse-Badekar-Noro--Noro-Old-England-156-loevefodsbadekar-156x72-cm-460601.html

(Måske kun badekar med begrænset inspektionsmulighed til installationer!)
Som udgangspunkt vil jeg mene det gælder en sådan type også, men nu har det nok lidt med afstanden til væggene at gøre.
Hvis der kan dampe op ad væggene fra badekarret skal der efter min mening vådrumssikres til loft, og der skal være det rigtige fald på gulvet (mod afløb :-) ).
Som udgangspunkt vil jeg mene det gælder en sådan type også, men nu har det nok lidt med afstanden til væggene at gøre.
Hvis der kan dampe op ad væggene fra badekarret skal der efter min mening vådrumssikres til loft, og der skal være det rigtige fald på gulvet (mod afløb :-) ).
Annonce
Det var nu mest de 2 cm fald pr. meter jeg ville høre om.

Der er jo intet der retfærdiggør det krav fra et fritstående badekar? .o)
Det kan godt være der ikke er noget der retfærdiggør kravet om fald men det er jo ikke mig der har lavet reglerne, så det må du tage en snak med Erik Brandt om, som har lavet dem :-)
Vist så!
Men mon den gode Erik Brandt har tænkt på et normalt indbygget badekar, ofte indbygget i et hjørne. Hvor kravet jo er rimeligt nok!

Civilingeniør, Seniorforsker, 40 år hos SBI. Han kender sikkert slet ikke et fritstående badkar! :o)
Jeg skal nok lave fald på gulvet, mod bruseniche, hvor gulvafløb/unidrain placeres !

Spm gik mere VVS teknisk :

- Skal der laves gulvrist/110mm afløb ved badekaret ?
- Eller må man gerne lave feks 40-50mm afløb fra gulvrist i brus ?

Jeg skal nemlig på tværs af mine 1 sals spær hvis vi skal have badekar... Og det kan jeg ikke komme med et 110 rør, hvor imod et 40-50mm rør kan føres nemt .
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis